اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ‌مرکزی دهگلان خبر داد

احداث 5 ساختمان دهیاری با 1200 میلیون ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی دهگلان از احداث پنج ساختمان دهیاری با 1200 میلیون ریال اعتبار در بخش مرکزی شهرستان دهگلان خبر داد.

احداث 5 ساختمان دهیاری با 1200 میلیون ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، صلاح جعفری در جلسه‌ای که با حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان دهگلان برگزار شد ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد:  5 ساختمان دهیاری در روستاهای سراب، ‌تلوار، حسینی، آرزند و عباس‌جوب احداث شده که برای اجرای این طرح‌ها یک هزار و 200 میلیون‌ ریال از محل اعتبارات ‌استانی هزینه شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان دهیاری‌های وزارت ‌کشور تاسیس 3 دهیاری در روستاهای سعید‌آباد، اسلمرز و قاضی‌جوب بخش مرکزی تایید شده است. 

بخشدار مرکزی دهگلان با اشاره به اینکه تاسیس دهیاری و تعیین دهیار نقش مهمی در توسعه امور عمرانی روستاها دارد، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک دهیار روستاهای نامبرده توسط شورای اسلامی روستا تعیین و معرفی خواهد شد.

وی گفت: وزارت کشور  قبلا مجوز تاسیس 4 دهیاری در روستای شابلاغی، ناصر‌آباد، تازه‌آباد، قرو‌چای و چغمادره را نیز تایید کرده بود که پیشنهاد اعضای شورای آن 4 روستا در حال حاضر دهیار تعیین و مستقر شده است و از این پس روستاییان این روستاها می‌توانند برای انجام امور ساختمانی، عمرانی و خدماتی به دهیاری‌های روستای خود مراجعه کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: 83 روستا در تابعیت بخش مرکزی شهرستان دهگلان وجود دارد که اکنون با شروع به کار 4 دهیاری جدید تعداد روستاهای دارای دهیاری از 20 روستا به 24 روستا افزایش یافته است که با تعیین 3 دهیار دیگر از سوی شورای روستایی سعیدآباد، اسلمرز و قاضی‌جوب تعداد روستاهای دارای دهیاری به 27 روستا می‌رسد.

بخشدار مرکزی دهگلان  اجرای مصوبات شورای روستا، همکاری با نیروی انتظامی در ارتباط با اعلام وقوع جرایم، اجرای مقررات خدمت وظیفه عمومی، حفظ نظم عمومی و سعی در حل اختلافات محلی، اعلان فرامین و قوانین و مقررات عمومی، همکاری در حفظ و نگهداری تأسیسات عمومی و عمرانی و اموال و دارایی‌های روستا، همکاری با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و ایجاد تسهیلات لازم در راستای ایفای وظایف آنان را از جمله مهم‌ترین وظایف دهیاران دانست.

به گفته  جعفری، مراقبت در اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و ایجاد زمینه مناسب برای تامین بهداشت محیط، همکاری با سازمان‌های ثبت احوال و اسناد در راستای ثبت وقایع چهارگانه سجلی و اسناد و املاک، همکاری با مسئولان ذی‌ربط در راستای حفظ، نگهداری و بهره‌برداری منابع طبیعی و میراث فرهنگی واقع در روستا، اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در محدوده روستا در صورت آمادگی با تایید کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، تشکیل پرونده برای ایجاد بناها و تأسیسات و تفکیک اراضی در محدوده قانونی روستا و ارجاع به بخشداری برای صدور مجوز از دیگر وظایف دهیار است.

انتهای پیام/79001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول