اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از سرقت کابل‌های برق روستای شادگان تا وعده مسئولان

خبرگزاری فارس: سرقت سریالی کابل‌های برق روستای شادگان به معضلی بزرگ برای اهالی این روستا تبدیل شده است.

از سرقت کابل‌های برق روستای شادگان تا وعده مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، روستای شادگان که در 15 کیلومتری شهرستان باشت قرار دارد یکی از روستاهای شهرستان باشت بوده که در فصل بهار و تعطیلات نوروزی به دلیل طبیعت بکر و فوق‌العاده زیبا پذیرای تعداد بسیار زیادی از مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.

کوه‌های سرسبز اطراف روستا از جمله «کل کارد،بردگاه و تاویل» همچنین آبشار فصلی « گله جنی»، مناظر پوشیده از سبزه و درختان بلوط «ده بالایی، دشت راک‌،کوشک‌، براچنگ، جوبال و بیرمین» شادگان را به قطعه‌ای از بهشت بر روی زمین تبدیل کرده است.

در پی سرقت کابل‌های مسی برق روستای شادگان باشت، جمعی از اهالی این روستا با ارسال نامه و تماس‌های تلفنی با دفتر خبرگزاری فارس گچساران خواستار پیگیری این موضوع شدند.

امیدوار رضائی یکی از اهالی روستای شادگان از بازنشستگان آموزش و پرورش در این زمینه می‌گوید: موضوع سرقت کابل‌های برق شادگان را از طریق مسئولان مربوطه پیگیری کرده‌ایم اما متأسفانه هیچ‌کس جوابگوی مشکل به وجود آمده نیست.

وی ادامه می‌دهد: جای سئوال است که چرا تمامی روستاهای شهرستان باشت به کابل‌های روکش‌دار مجهز شده اما روستای شادگان از این موضوع مستثنی شده است.

رضایی می‌افزاید: جالب است که روستای شاه‌بهرام بعد از روستای شادگان قرار گرفته و مسئولان کابل‌های مسی قدیمی این روستا را با کابل‌های روکش‌داری که امکان سرقت این کابل‌ها بسیار کم است تعویض کرده‌اند اما روستای شادگان که مسیر رسیدن به این روستا بوده هنوز از کابل‌های مسی قدیمی استفاده می‌کند.

نورالله هاشمی از دیگر اهالی شادگان می‌گوید: در حال حاضر تمامی روستاهای باشت به کابل‌های روکش‌دار مجهز شده است اما نمی‌دانیم بر چه اساسی روستای شادگان از این قضیه مستثنی است.

هاشمی ادامه می‌دهد: این موضوع را از طریق مسئولان پیگیری کرده‌ایم اما پاسخ مناسبی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

وی که به قول خودش بیشتر عمرش را در این روستا گذرانده است، تصریح می‌کند: در حال حاضر کابل‌های قسمت‌های مختلف روستا به سرقت رفته است و روستا در شب بسیار ناامن شده و در تاریکی مطلق به سر می‌برد.

شهباز اکبری از دیگر اهالی شادگان می‌گوید: اگر مشکل برق و روشنایی روستای شادگان به زودی برطرف نشود وضعیت زندگی در این روستا بسیار ناامن می‌شود.

وی که یکی از دامداران این روستا به شمار می‌رود، با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی روستا به دلیل قطع برق ادامه می‌دهد: اگر این وضعیت برطرف نشود برای نگهداری از دام‌ها با مشکل جدی مواجه می‌شوم.

بعد از شنیدن حرف‌های اهالی روستای شادگان و اصرار آنها در رساندن درد دل‌هایشان به مسئولان مربوطه طی تماسی تلفنی گلایه‌های شادگانی‌ها را به علی روانگرد رئیس اداره برق گچساران انتقال دادم.

روانگرد می‌گوید: تعویض کابل‌های برق مسی روستای شادگان با کابل‌های روکش‌دار نیاز به مجوز دارد و در این راستا باید روال کار طی شود.

وی تصریح می‌کند: مردم روستای شادگان باید صبر کنند و ما نیز تعویض کابل‌های برق را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

وی در پاسخ سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جواب قطعی شما برای تعویض کابل‌های برق با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و هجوم مردم به روستای شادگان چیست، گفت: اهالی این روستا باید به اداره برق باشت که ریاست آن بر عهده عادل عبدی‌نسب است مراجعه کرده و برای رفع مشکل پیش‌آمده درخواست خود را ارائه دهند.

از گفتگو با رئیس اداره برق گچساران به نتیجه‌ای نرسیدم به همین خاطر با عادل عبدی‌نسب رئیس اداره برق باشت تماس گرفتم.

وی گفت: مسئله سرقت کابل در این روستا اتفاق افتاده است اما مردم نیز باید در زمینه مراقبت از کابل‌های برق همکاری و مشارکت داشته باشند.

عبدی‌نسب افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده مقرر شده است که از چند روز آینده در صورت مساعد بودن شرایط جوی از طریق پیمانکار نسبت به تعویض کابل‌های برق روستای شادگان اقدامات لازم انجام شود.

رئیس اداره برق باشت تصریح کرد: تا پایان سال 90 نسبت به تعویض کابل‌های مسی و جایگزین کردن کابل‌های روکش‌دار و روشنایی 54 روستای شهرستان باشت اقدامات لازم صورت گرفته است که تا امروز هیچ گزارش مردمی یا اعتراضی مبنی بر قطعی برق و سرقت کابل ارائه نشده است.

عبدی‌نسب تأکید کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی آب و هوایی، طی چند روز آینده کابل‌های مسی برق این روستا تعویض شده و به جای آن از کابل‌های خودگردان استفاده می‌شود.

=============

گزارش از کورش رضائی

=============

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول