اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 20 سال

حوضچه ایستگاه پمپاژ کلل لایروبی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: لایروبی حوضچه ایستگاه پمپاژ «کلل» یکی از خواسته‌های مهم کشاورزان دشتستان است که پس از 20 سال تحقق یافته است.

حوضچه ایستگاه پمپاژ کلل لایروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سیدمهدی موسوی شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از مناطق مهم استان در عرصه کشاورزی است و مسئولان در جایگاه‌های مختلف باید برای توسعه کشاورزی این شهرستان تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ادامه داد: در شهرستان دشتستان، این شرکت مأموریت اساسی آبیاری نخیلات را برعهده دارد و از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به کشاورزان بهره برده‌ایم.

موسوی به رفع مشکلات آبیاری در بخش مرکزی دشتستان اشاره و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات ایستگاه پمپاژ «کلل» از محوری‌ترین خواسته‌های کشاورزان در بخش مرکزی این شهرستان است که با تلاش‌های صورت گرفته و عزم راسخ مسئولان ذی‌صلاح در استان بوشهر این خواسته کشاورزان تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: لایروبی حوضچه ایستگاه پمپاژ «کلل»، بخش‌هایی از کانال اصلی شبکه آبیاری «کلل» و رودخانه در طرح لایروبی ایستگاه پمپاژ «کلل» صورت گرفته و این امر در افزایش سرعت و راندمان انتقال آب و افزایش قدرت مکش الکتروپمپ‌های این ایستگاه پمپاژ بسیار حائز اهمیت است.

موسوی گفت: لایروبی حوضچه این ایستگاه پمپاژ از خواسته‌های کشاورزان بوده که پس از دو دهه پیگیری تحقق یافته و برای اجرای این طرح، شاهد ساخت جاده‌ سرویس به ‌منظور دسترسی به نقطه مسلط به حوضچه این ایستگاه پمپاژ برای اجرای پروژه لایروبی بودیم.

این مسئول اذعان داشت: معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر خدمات ارزشمندی برای تعمیر الکتروپمپ‌های ایستگاه پمپاژ «کلل» انجام داده و با پیگیری‌های این معاونت، عملیات تعمیر الکتروپمپ‌های این ایستگاه پمپاژ با موفقیت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: دریچه‌ها و تأسیسات برقی ایستگاه پمپاژ «کلل» ترمیم و نوسازی شده و دیگر هیچ مشکلی از لحاظ برقی و مکانیکی در این ایستگاه پمپاژ وجود ندارد و در آینده نزدیک، شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم خواهیم بود.

موسوی در پایان یادآور شد: ایستگاه پمپاژ «کلل» آبیاری نخیلات سه منطقه «کلل»، «زیارت» و «بنار آب‌شیرین» را عهده‌دار است و بالغ بر 167 هزار اصله نخل و یک هزار و 100 هکتار اراضی کشاورزی را تحت پوشش خدمات آبیاری قرار داده است.

انتهای پیام/2451/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول