اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد

کشف 230 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 3 عامل افیونی

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 230 کیلوگرم تریاک و حشیش در شهرستان سیب و سوران و دستگیری سه نفر در این عملیات خبر داد.

کشف 230 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 3 عامل افیونی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، ابراهیم قربانزاده اظهار داشت: مصرف روزافزون و بی‌رویه مواد مخدر به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات قرن حاضر تلقی شده و زیان‌های ناشی از آن در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بسیار سنگین است زیرا قدرت تفکر، خلاقیت، توان، کوشش و سازندگی را از انسان‌ها می‌زداید و ویرانگری‌های حاصل از آن زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی می‌شود.

وی افزود: اعتیاد وابستگی فرد به ماده یا دارویی مخدر است که او را از نظر جسمی و روانی به خود وابسته ساخته و تمامی رفتار فردی و اجتماعی او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مواد مخدر و اعتیاد به آن به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی، جامعه انسانی را مورد هجوم خود قرار داده است و هر سال تعداد زیادی از افراد جامعه نوجوانان و جوانان، زنان و مردان قربانی این پدیده می‌شوند و نیروی فعال جامعه را که باید در خدمت شکوفایی و پیشرفت جامعه باشند به نیرویی وابسته و مضر برای جامعه تبدیل می‌کند.

قربانزاده با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران از لحاظ جغرافیایی و اقتصادی موقعیت حساس و استراتژیکی در منطقه دارد، تصریح کرد: به عبارتی دیگر کشورمان از یک سو بزرگترین تولید کننده تریاک و حتی هروئین را در همسایگی خود دارد و از سوی دیگر گذرگاه اصلی عبور محموله‌های مواد مخدر به اروپا است.

وی گفت: همچنین اعتیاد، منجر به افزایش جرائم در ارتباط با مواد مخدر از جمله فروش مواد و سودجویی توسط افراد فرصت‌طلب و زمینه‌ساز مسائل و مشکلات اجتماعی است زیرا شیوع آن در بین افراد جامعه منجر به از هم پاشیده شدن خانواده‌ها شده و اثرات مخرب آن صدمات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد می‌سازد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از همت و تلاش شبانه‌روزی و عزم راسخ مأموران جان برکف نیروی انتظامی در مبارزه با این پدیده شوم خبر داد و افزود: در پی کسب خبری از منابع اطلاعاتی مبنی بر فعالیت سه قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان سیب و سوران موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

قربانزاده اضافه کرد: مأموران با انجام عملیات شناسایی موفق به شناسایی محل فعالیت این عوامل سودجوی مواد مخدر در این شهرستان شده و در اقدامی عملیاتی آنان را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع قضایی در بازرسی از محل اختفای متهمان 234 کیلو و 800 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از مردم شریف استان سیستان و بلوچستان خواست برای داشتن جامعه‌ای امن و جوانانی پویا، با نشاط با خلاقیت‌های علمی و اخلاقی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

انتهای پیام/75002/     /گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول