اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش فارس خبر داد

آغاز ماراتن علمی دانش‌آموزان فارس

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: آزمون‌های نخستین مرحله المپیاد علمی دانش‌آموزان کشور در فارس آغاز شد.

آغاز ماراتن علمی دانش‌آموزان فارس

به گزارش فارس از شیراز به نقل از اداره روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدحسین خواجه‌زاده اظهار داشت: این آزمون‌ها همزمان با سراسر کشور در این استان از امروز آغاز و تا جمعه 27 همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: امسال المپیادهای علمی ویژه دانش‌آموزان در هفت رشته کامپیوتر، شیمی، نجوم و اختر فیزیک، ریاضی، زیست‌شناسی، فیزیک و ادبی در حال برگزاری است.

معاون آموزش و پرورش فارس با اعلام اینکه در 20 شهرستان این استان 38 حوزه امتحانی آماده برگزاری این آزمون است، تصریح کرد: استان فارس با بیش از 12 هزار دانش‌آموز نزدیک به 10 درصد کل شرکت کنندگان در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون آموزش متوسطه  آموزش و پرورش فارس همچنین ابراز داشت: مرحله دوم این آزمون نیز به صورت متمرکز در بهار سال 92 در شیراز برگزار شده و برگزیدگان این مرحله نیز برای شرکت در آزمون کشوری به تهران اعزام می‌شوند.

خواجه‌زاده خاطرنشان کرد: تمام دانش‌آموزانی که در این المپیاد موفق به دریافت مدال طلای کشوری شوند پس از اخذ دیپلم بدون شرکت در کنکور سراسری می‌توانند برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرشان ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین اضافه کرد: دانش‌آموزانی که موفق به کسب مدال نقره و برنز کشوری شوند نیز پس از اخذ دیپلم در کنکور سراسری از 20 درصد سهمیه در پذیرش در کنکور بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان استان فارس در المپیاد سال گذشته توانستند 18 مدال رنگارنگ را از آن خود کرده و رتبه سوم کشور را به دست آورند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول