اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل:

شکایت از پیش‌فروش‌کنندگان واحدهای مسکونی اطلاع‌رسانی شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: همشهریانی که از پیمانکاران و پیش‌فروش‌کنندگان واحدهای مسکونی شکایت یا گلایه‌ای دارند، می‌توانند آن را به سازمان نظام مهندسی ارجاع دهند.

شکایت از پیش‌فروش‌کنندگان واحدهای مسکونی اطلاع‌رسانی شود

فرید صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در برخی از ساخت و سازها و پیش‌فروش واحدهای مسکونی شاهد سوءاستفاده‌هایی هستیم که دلیل آن نیز اغلب رعایت نشدن مبانی استاندارد در این ساخت و سازهاست که هم در طراحی و هم ساخت و ساز گاه اصول مهندسی رعایت نشده است.

وی دیگر گلایه‌ها و شکایات انجام شده را تحویل ندادن به موقع واحدهای مسکونی از طرف پیمانکاران به عموم پیش‌فروش‌کنندگان اعلام کرد و یادآور شد: در این زمینه ضرورت دارد سازماندهی و هماهنگی لازم برای برخورد با عوامل متخلف انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اعلام اینکه نظام مهندسی در طراحی و ارائه نقشه هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ما تنها یک‌بار سهم 18.5 درصدی را برای مهندسان افزایش دادیم که این رقم یک سوم هزینه واقعی است.

صالحی به افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح دستمزدها نیز افزایش یافته و قیمت تمام شده ساختمان تحت تاثیر این عوامل بوده است.

این مسئول عنوان کرد: البته شاخص تورم جامعه در این افزایش قیمت تاثیر‌گذار بوده، اما در این بین برخی از بساز و بفروش‌ها نیز به صورت کذایی و غیر‌قانونی اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند که به هیچ‌وجه مورد توجه و رضایت ما نبوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ابراز داشت: در ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی نیز ما از کاردان‌های فنی استفاده می‌کنیم تا ساخت و سازها در این مناطق بر اساس معیارها و استانداردهای مقاوم‌سازی صورت گیرد.

صالحی در مورد شایعه امضای نقشه‌های بزرگ از سوی هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی نیز افزود: با انتخاباتی که در سال جاری برای انتخاب هیئت مدیره انجام شد، سعی کردیم مسائل حاشیه‌ای را جمع‌بندی کرده و تنش‌ها را به حداقل برسانیم که در هیئت مدیره دور ششم سعی می‌شود بسیاری از این مسائل جمع‌بندی شود.

وی تصریح کرد: البته برخی تنش‌ها نیز بزرگنمایی و در حد گسترش شایعه بوده و ما نمی‌توانیم در مورد عملکرد افراد قضاوت کنیم، چرا که قضاوت در شان خداست و ما عزممان را جدی کردیم تا بدون حب و بغض بتوانیم کارها و هدف‌گذاری‌ها را به پیش ببریم تا خبری از تنش‌های سابق نباشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اعلام اینکه نه بدهکار بوده و نه بستانکار هستیم، ادامه داد: ما به صورت خودگردان عمل می‌کنیم و در برخی از شهرستان‌ها نظیر پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، خلخال و گرمی دفاتر نمایندگی داریم و در سایر شهرستان‌ها نیز به صورت رابط فعالیتمان را انجام می‌دهیم.

صالحی همچنین از برگزاری مراسم روز مهندس با حضور مهندسان و خانواده‌هایشان در سالن 6 هزار نفری رضا‌زاده خبر داد و بیان داشت: همزمان با روز مهندس دیداری با خانواده‌های شهدا خواهیم داشت و ضمن غبار‌روبی مزار شهدا به دیدار از مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل خواهیم رفت.

انتهای پیام/62007/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول