اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان‎رضوی:

50 درصد مردم در سال حتی یک کتاب هم نمی‌خوانند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان خراسان‎رضوی گفت: با وجود آمار پایین سرانه مطالعه در کشور، بیش از 17 هزار نفر یعنی 11 درصد جمعیت کاشمر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

50 درصد مردم در سال حتی یک کتاب هم نمی‌خوانند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، امرالله شمقدری صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر اظهار داشت: شهرستان کاشمر در حوزه فرهنگ متمایز از سایر شهرستان‌‌های استان است و در برخی شاخص‌ها کم نظیر و حتی بی‌نظیر است.

وی افزود: اینکه بیش از 17 هزار نفر یعنی 11 درصد جمعیت کاشمر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند یک رتبه ممتاز برای کاشمر به حساب می‌آید ضمن اینکه فقط در یک کتابخانه کاشمر حدود 12 هزار نفر عضو هستند که ما چنین ویژگی‌هایی را در سایر شهرستان‌ها کمتر مشاهده می‌کنیم.

شمقدری با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی از فعالیت هفت ایستگاه کتابخوانی در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: برای این ایستگاه‎ها در مجموع 279 هزار جلد در 15 عنوان متنوع کتاب از تهران ارسال شده و هدف از راه‌اندازی آن‌ها این است که ما کتاب را در معرض همه افراد جامعه قرار دهیم.

وی افزود: بر اساس آمار، 80 درصد بانوان خانه‌دار و 50  درصد مردم در سال حتی یک کتاب هم نمی‌خوانند و همچنین آمار سرانه مطالعه در سطح استان 64 دقیقه است که شامل انواع مطالعه‌ها مانند درسی، غیر درسی‌، قرآن و ادعیه، روزنامه، فضای مجازی و ... است، ضمن اینکه سرانه مطالعه کتب غیردرسی هم 11 دقیقه در روز است.

شمقدری ادامه داد: در زمینه کتاب و مطالعه اگر چشم انداز را خوب تعریف و به افق‌های آینده فکر کنیم و همچنین مشارکت‌های خیرین جلب شود و همه مسئولین و دوایر دولتی و نیز رسانه‌های خود را در این حوزه مکلف بدانند، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

در پایان این جلسه ضمن قدردانی از خدمات مهدی اولیایی، رئیس پیشین اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر، محمدرضا بدیع زادگان، مسئول سابق روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان به ریاست این اداره در شهرستان کاشمر منصوب شد. 

انتهای پیام/70005/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول