اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سرعت نیروهای امدادرسان اصل مهمی در کاهش مرگ و میر جاده‌ای است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: زمان مؤلفه مهمی برای کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات است، بنابراین باید سرعت رسیدن به بالین مصدوم به حداقل زمان ممکن برسد.

سرعت نیروهای امدادرسان اصل مهمی در کاهش مرگ و میر جاده‌ای است

سید محمدحسین میرمحمدی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد اظهار کرد: ایمنی جاده‌ها در سفر دستاورد بزرگی چون آرامش خاطر و امنیت را به دنبال دارد.

وی افزود: در حوزه آموزش همگانی باید وسایل حمل و نقل عمومی به شدت مورد توجه قرار گیرد؛ به ویژه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی نیازمند کنترل و نظارت دقیق هستند.

میرمحمدی با بیان اینکه گواهینامه رانندگی شرط لازم بوده اما شرط کافی برای رانندگی نیست، خاطر نشان کرد: در کنار گواهینامه رانندگی عوامل دیگری چون اخلاق و تعهدات به قوانین راهنمایی و رانندگی مطرح است.

وی تصریح کرد: بیشترین علت در تصادفات جاده‌ای به دو عامل انسان و جاده برمی‌گردد، در جاده‌هایی که از استاندارد کافی برخوردار نباشند راننده ماهر و متعهد می‌تواند در مقابل نقاط حادثه‌خیز عملکرد مطلوب داشته و از تصادف جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش ایمن‌سازی جاده‌ها در سال‌های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: این اقدامات کافی نبوده و هنوز در بخش ایمن‌سازی جاده‌ها نیازمند اقدامات بیشتر هستیم زیرا به طور تصاعدی تردد و تعداد خودروها افزایش می‌یابد.

میرمحمدی اضافه کرد: در بخش خدمات بین جاده‌ای نیز هلال احمر، اورژانس و پایگاه‌های امداد هوایی عملکرد قبل قبولی داشته‌اند.

وی یادآور شد: بخش‌های خدمت‌رسان درمانی بین جاده‌ها باید بدانند که زمان مهمترین مؤلفه هنگام حادثه است و از همین حیث باید زمان رسیدن به بالین مصدوم را به حداقل رساند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها را مثبت توصیف کرد و گفت: این کنگره سبب تعامل بین شرکت‌کنندگان و مسئولان این امر شده تا با اجرای نتایج آن کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور را شاهد باشیم.

دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول