اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

توانمندسازی روستاها سبب مهاجرت منفی از شهرها می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: با طرح توانمندسازی بانوان روستایی می‌توان سبب مهاجرت منفی از شهرها شد.

توانمندسازی روستاها سبب مهاجرت منفی از شهرها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمود مرویان حسینی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده که در سالن ویدئو کنفرانس استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: در جهان امروز که جامعه با حضور مؤثر بانوان در عرصه‌های زندگی و ارتقا کارکردهای اجتماعی روبه‌رو است باید بیشتر از گذشته به حضور بانوان در جامعه و توانمندسازی آن‌ها توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه از عمده وظایف کارگروه بانوان و خانواده توجه به این قشر و نیازمندی‌های آن است، ادامه داد: روستاها محیط‌‌هایی هستند که بانوان را در فضایی صمیمانه و در عرصه‌های اشتغال، تولید، خدمت، تربیت و خانواده نگه داشته است.

مرویان حسینی بیان کرد: بانوان روستایی در طول سال‌های انقلاب اسلامی در نقش‌‌آفرینی‌های سیاسی و فرهنگی نقش بسزایی داشتند.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی عنوان کرد: در راستای ارتقاء کارکردهای اجتماعی و گسترش نقش‌آفرینی‌های روستاها در عرصه‌های گوناگون باید به نقش خانواده و تاثیر آن در جامعه توجه خاص و ویژه‌ای شود.

وی در ادامه افزود: طرح توانمندسازی بانوان روستایی در راستای تثبیت و تحکیم خانواده‌های روستایی گام برداشته تا بتواند زنان روستایی را از تهدیدهای فرهنگی موجود در جامعه حفظ کند.

مرویان حسینی خاطر نشان کرد: هدف این طرح افزایش و ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های زنان روستایی است که قطعا با ارتقا و حمایت از دانش و مهارت‌های آن‌ها روستاهایی بالنده و فضاهای خانواده‌ پرنشاط‌تری می‌توان داشت.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: زن روستایی باید بتواند در برابر تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی مصونیت بیشتری پیدا کند و از حقوق بایسته خود آگاهی داشته باشد و از آن استفاده کند.

وی عنوان کرد: هدف کلی این طرح استفاده از ظرفیت‌های مثبتی که زنان روستایی در عرصه‌های تولید و کار و خدمت در خانواده دارند است که با اجرایی شدن این طرح و انسجام و آگاهی‌بخشی و همچنین آموزش مهارت‌های آنان به بهره‌بری بیشتری دست یافت.

مرویان حسینی خاطر نشان کرد: امروزه مهاجرت به شهرها و همسان‌سازی زنان روستایی با زنان شهری که بیشتر در معرض تهدید‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی هستند مشاهده می‌شود که در این میان و با اجرایی شدن این طرح دستگاه‌های اجرایی توجه خود را بیشتر به روستاها متمرکز می‌کنند.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی تاکید کرد: روستاهای موفق از استحکام و بالندگی بیشتری برخوردار هستند و با اجرای این طرح و بهره‌برداری نتایج سبب مهاجرت منفی به روستاها می‌شود.

انتهای پیام/70018/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول