اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس-378

سفیدیان: اسناد 99 درصد اراضی ملی در سمنان صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با پیگیری‏های انجام شده توسط این اداره‌کل، اسناد مربوط به 99 درصد از اراضی ملی در سمنان صادر شد.

سفیدیان: اسناد 99 درصد اراضی ملی در سمنان صادر شد

محمدعلی سفیدیان در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: سنددار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از راه‏های اصلی مقابله با سودجویان و سوء‌استفاده‏های احتمالی از این مواهب خدادادی است که همواره باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در همین راستا و با تلاش‏های شبانه‏روزی مسئولان امر، تاکنون 99 درصد از اراضی ملی در استان سمنان سنددار شده‏اند و فعالیت‏ها برای صدور سند مالکیت دولتی برای اراضی باقیمانده نیز در دست انجام است.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به پهناور بودن و وسعت قابل توجه استان سمنان خاطرنشان کرد: سمنان یکی از استان‏های بزرگ کشور محسوب می‏شود و به همین خاطر، صدور اسناد مالکیت اراضی طبیعی در آن کار بسیار سختی است.

سفیدیان تصریح کرد: همه استان‏های کشور در سالیان اخیر در زمینه صدور اسناد مالکیت منابع طبیعی فعال شده‏اند، اما درخشش استان سمنان در این زمینه قابل توجه است.

وی عنوان کرد: براساس بررسی‏های انجام شده و آمارهایی که سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور منتشر کرده است، استان سمنان در بخش صدور سند مالکیت منابع طبیعی در کشور دارای مقام نخست است.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان حفاظت از مراتع و منابع طبیعی را امری بسیار مهم و لازم توصیف کرد و افزود: در همین راستا، یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان تشکیل شده است.

سفیدیان ابراز داشت: شرح وظایف مختلفی برای فعالیت این یگان در استان سمنان تعریف شده است که حفاظت و مراقبت از منابع طبیعی و آبخیزداری یکی از مهم‏ترین آن محسوب می‏شود.

وی، حفاظت و پاسداری از مراتع و منابع خدادادی را برای رساندن سالم آنها به دست آیندگان بسیار شایان توجه دانست و اذعان داشت: با فعال شدن یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان، متخلفان عرصه‏های طبیعی شناسایی می‏شوند.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: این افراد در صورتی که تخلفشان از سوی کارشناسان امر اثبات شود، مورد مجازات قرار می‏گیرند.

سفیدیان همچنین خواستار مشارکت همه مردم در حفظ منابع طبیعی در استان سمنان شد و اضافه کرد: یگان حفاظت از منابع طبیعی در حقیقت به عنوان ضابط قضایی عمل می‏کند و در برخورد با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضایی هیچ مماشات و گذشتی در کار نخواهد بود.

استان سمنان براساس آمارهای موجود و رسمی، مساحتی بالغ بر  9 میلیون و 700 هزار هکتار را در خود جای داده و حفاظت از این وسعت بسیار زیاد به خصوص در مناطقی که مستعد وقوع تخلف است، امری بسیار مهم و در عین حال سخت تلقی می‏شود.

معاونت حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این زمینه با مساحتی معادل 5.87 درصد از وسعت سرزمینی کل کشور مواجه است و نگهداری و حفاظت از این میزان اراضی به همکاری همه مردم، مسئولان و بهره‏برداران منابع طبیعی نیاز دارد.

انتهای پیام/2249/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول