اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

واحدهای آلاینده گیلان مشمول پرداخت مالیات اضافه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه صنایع آلاینده محیط زیست استان تا 15 بهمن امسال مهلت خود اظهاری دارند، گفت: در غیر این صورت مشمول پرداخت مالیات اضافه می‌شوند.

واحدهای آلاینده گیلان مشمول پرداخت مالیات اضافه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس در گردهمایی کاهش صنایع آلاینده به مناسبت هفته هوای پاک با گرامیداشت این هفته عناصر آلاینده هوا، خاک و آب ناشی از تولید غیر اصولی صنایع و استفاده نکردن از تکنولوژی‌های جدید و کنترل نکردن پساب خروجی کارخانه‌ها را تهدیدی جبران‌ناپذیر برای چرخه طبیعت دانست.

وی اظهار کرد: عناصر آلاینده هوای مذکور موجب بروز انواع بیماری‌ها و مرگ و میر می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه صنایع باید نسبت به به‌کارگیری سنجنده‌های آنلاین اندازه‌گیری آلایندگی و پایش آنلاین خروجی‌های خود اقدام کنند، تصریح کرد: مدیران صنایع باید بتوانند کنترل مناسبی بر پارامترهای آلاینده محیط زیست داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده صنایع استان، تا تاریخ 15 بهمن امسال فرصت دارند تا نسبت به ارائه مستندات اقدام‌های رفع آلایندگی خود به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کنند تا مشمول مالیات اضافی برابر یک‌درصد میزان فروش نشوند.

عبدوس اذعان کرد: برای آخرین بار در سال جاری به تمام مدیران و مالکان واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده اعلام می‌شود در صورتی که برای برطرف کردن آلایندگی واحد خود در سال جاری اقدام‌هایی انجام داده‌اند، مستندات برطرف کردن آلایندگی شامل نتایج آنالیز پساب، پسماند، هوا و صوت توسط آزمایشگاه‌های معتمد سازمان و در قالب خوداظهاری (وفق بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه) حداکثر تا 15 بهمن ماه امسال به این اداره کل ارسال کنند.

به گفته وی، واحدهایی که در سال گذشته به عنوان واحد آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند اگر مستندات برطرف کردن آلایندگی خود را ارائه نکنند در پایان مهلت یاد شده دوباره برای سال جاری در فهرست واحدهای آلاینده باقی می‌مانند و مشمول پرداخت مالیات اضافی به میزان یک‌درصد فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی خواهند بود.

این مسئول متذکر شد: واحدهایی که در سال جاری در بررسی‌ها و پایش‌های اداره کل محیط زیست نتوانسته‌اند استانداردهای زیست‌محیطی را کسب کنند نیز به این فهرست افزوده شده و مشمول پرداخت عوارض مذکور در دوره مالیاتی سال آینده می‌شوند.

وی حذف آلاینده‌های محیط زیست را یکی از اهداف محیط زیست عنوان کرد و یادآور شد: مصمم هستیم تا با بهره‌گیری از این ابزار قانونی، گام‌های موثری در راستای کاهش و حذف آلاینده‌های محیط زیست به‌ویژه پساب‌های صنعتی در استان برداریم.

انتهای پیام/2300/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول