اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مولوی حقانی تشریح کرد

نقش مهم بانوان در به ثمر رساندن انقلاب

خبرگزاری فارس: ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﺍﺋﻢ ﻣﺴﺠﺪ ﺟﺎﻣﻊ ﺻﺪﯾﻖ ﺍﮐﺒﺮ ﺳﺮﺍﻭﺍﻥ گفت: بانوان با عفت و حجاب خود نقش مهمی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران ایفا کردند.

نقش مهم بانوان در به ثمر رساندن انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، مولوی محمدصدیق حقانی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگ جشن انقلاب که به همت کمیسیون امور بانوان فرمانداری سراوان در سالن هلال‌احمر این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در 34 سال قبل از انقلاب اسلامی، جمعیت کشورمان نسبت به حال نصف بود و این آبادانی که هم اکنون در کشور حاکم شده در گذشته چنین چیزی نبوده به طوری که کمبود‌ها و محرومیت‌هایی را در پی داشته است.

وی افزود: کمیته بانوان به خاطر جایگاه و منزلتشان، نقش بسزایی در شکل‌گیری انقلاب و کاهش بی‌حجابی‌ها داشته است و یکی از عناصر مهم شخصیت بانوان و کاشف کیفیت ذات حاکی درون آنها است و درجه رسوب ایمان را در بانوان نشان می‌دهد.

ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﺍﺋﻢ ﻣﺴﺠﺪ ﺟﺎﻣﻊ ﺻﺪﯾﻖ ﺍﮐﺒﺮ ﺳﺮﺍﻭﺍﻥ بیان کرد: با توجه به اینکه بدحجابی برای ملت ایران خیلی زننده بوده، بانوان در مقابل رژیم طاغوت ایستادگی کردند و سلاح «الله اکبر» را به کار بردند و تحول عظیمی در اجتماع و در درون جوانان و مردم ایران در برابر بدحجابی‌ها ایجاد کردند.

مولوی حقانی ادامه داد: این تحول در درون جوانان و مردم ایران باعث به وجود آمدن انقلاب شد که مردم با جان و خون خود نهال آن را آبیاری کردند و از آنجایی که ما وارث زحمت‌ها و تلاش‌های نسل گذشته هستیم با توجه به اندوخته‌ها و سلیقه‌هایمان باید سعی کرده تا سبک‌های نمایش صحنه‌های حماسی ایران را احیا کنیم.

وی تصریح کرد: بانوان در اسلام از جایگاه ممتازی برخوردارند، در مکتب انقلاب بانوان خشت بنای جامعه‌ هستند  که هر قدر این شخصیت محکم‌تر باشد جامعه پویاتر است لذا بانوان در ساختمان جامعه «اسلام» همچون اتم در ساختمان اجسام طبیعی خواهند بود.

ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﺍﺋﻢ ﻣﺴﺠﺪ ﺟﺎﻣﻊ ﺻﺪﯾﻖ ﺍﮐﺒﺮ ﺳﺮﺍﻭﺍﻥ بیان داشت: بانوان با حجاب و عفت خود در به ثمر رسیدن این انقلاب نقش مهمی داشته‌اند اما مسئله بدحجابی امروز به عنوان یک معضل در جامعه شناخته شده است.

این مراسم با حضور معاون برنامه‌ریزی امور عمرانی، فرماندار شهرستان سراوان، و تنی چند از مسؤلان دستگاه‌های اجرایی، همچنین حضور گسترده بانوان و دانش‌آموزان برگزار شد.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول