اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافت:

گردو ظرفیت ارزآوری برای کشور را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بافت گفت: در بخش گردو اگر درست کار شود، می‌تواند، مانند پسته برای کشور ارزآوری داشته باشد و یکی از جایگزین‌های صادرات نفت شود.

گردو ظرفیت ارزآوری برای کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، محمدعلی بهروز ظهر امروز در جلسه تأسیس انجمن گردو در این شهرستان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم شهرستان بافت گردو است که اگر درست از آن استفاده کنیم، می‌تواند زندگی گردوکاران را متحول کند.

بهروز بیان کرد: شهرستان بافت از نظر سطح زیر کشت گردو مقام نخست را در استان دارد که این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بهروز خاطرنشان کرد: با وجود همه تنگناها و فشارهایی که از ابتدا تا به امروز بر ایران اسلامی وارد کردند، اما ما با قدرت جلو رفته‌ایم و شعور اجتماعی، خودباوری، استقلال فرهنگی و ... از مهم‌ترین دستاوردهای ما بوده است.

وی اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران در محرومیت‌زدایی بسیار فعال بوده و عدالت را پیش ‌روی کار قرار داده است و ایران یک قطب بزرگ اقتصادی در دنیا و منطقه محسوب می‌شود.

بهروز با بیان اینکه در شهرستان بافت به نحو مطلوبی از تسهیلات توسعه کشاورزی استفاده شده است، افزود: برای 870 طرح توسعه کشاورزی تشکیل پرونده شده و 370 نفر از بانک اعتبار دریافت کردند که 33 میلیارد تومان برای طرح‌ها اعتبار گذاشته شده و تاکنون بالغ بر 15 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی عنوان کرد: امسال با پدید آمدن طرح توسعه کشاورزی و اعطای تسهیلات به مردم توانستیم، 750 رأس گاو شیری با 25 درصد تولید شیر و 50 اشتغال، 11 هزار رأس گوسفند با 170 نفر اشتغال و 23 درصد تولید بیشتر، 240 هزار قطعه مرغ با 36 نفر اشتغال، 80 طرح زنبور عسل با 80 نفر اشتغال، تولید 90 کیلو زعفران برای نخستین‌بار در شهرستان را محقق کنیم.

بهروز تصریح کرد: در بخش گردو اگر درست کار شود، می‌تواند، مانند پسته برای کشور ارزآوری داشته باشد و یکی از جایگزین‌های صادرات نفت شود.

انتهای پیام/80024/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول