اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی همدان خبر داد

رفع تصرف از 573 هکتار از اراضی ملی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون 573 هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده که ارزش ریالی آن بالغ بر 57 میلیارد ریال است.

رفع تصرف از 573 هکتار از اراضی ملی همدان

محمدرضا همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: مساحت جنگل دست‌کاشت استان همدان 4 هزار و 300 هکتار از نوع سوزنی و پهن‌برگ است.

وی افزود: مساحت جنگل‌های طبیعی استان نیز یک هزار و 441 هکتار است که شامل جنگل‌های گیان، شهرستان نهاوند، فارسبان و... می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان داشت: نوع درختان جنگل‌های طبیعی استان نیز شامل درختان بلوط، بنه، سماق، بادام کوهی و... است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال از نظر اقتصادی و دریافت اعتبارات وضعیت مناسبی نداشتیم اما نگهداری از 4 هزار و 300 هکتار جنگل‌های دست‌کاشت استان به نحو خوب و مطلوبی انجام شد.

همتی با اشاره به اعتبار صرف شده در زمینه نگهداری جنگل‌های دست کاشت استان تصریح کرد: اعتبار صرف شده در این زمینه 5 میلیارد و 10 میلیون ریال بوده است.

وی تأکید کرد: از دیگر اقدامات مهم منابع طبیعی و آبخیزداری همدان احیا و تقویت پوشش گیاهی است که در این راستا از ابتدای سال تاکنون بیش از 104 هکتار از اراضی ملی مناطق استان احیا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: مدیریت بیش از 4 هزار هکتار از اراضی ملی برای پیشگیری و برطرف کردن حریق از این اراضی از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شمار می‌رود.

وی افزود: از دیگر اقدامات همکاران ما در کنار برطرف کردن حریق از اراضی ملی در رابطه با کشت و مراقبت و کنترل ورود و خروج دام بوده تا آسیب کمتر به مراتع و اراضی ملی وارد شود.

همتی یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های جنگلی نیز، در این راستا همکاران ما در سطح استان اقدامات بسیار خوبی داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 573 هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده که ارزش ریالی آن بالغ بر 57 میلیارد ریال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده برای امسال عنوان کرد: اداره کل منابع طبعی و آبخیزداری استان همدان در بخش جنگل دو وظیفه اساسی دارد که شامل نگهداری جنگل‌های موجود و توسعه آن است.

به گفته وی از برنامه‌های مصوب این اداره در زمینه نگهداری و حفظ منابع طبیعی، نگهداری 4 هزار و 300 هکتار جنگل دست‌کاشت بوده که به صورت صد درصد تحقق یافته است.

همتی در پایان سخنانش با بیان اینکه در راستای نگهداری منابع طبیعی تمام برنامه‌های ما اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در رابطه با توسعه نتوانستیم برای امسال کار قابل توجهی انجام دهیم.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول