اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

مستکبران تجویز‌های مستبدانه با بسته‌بندی شیک لیبرالی به مردم دنیا عرضه می‌کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: در فضای جدید در سطح بین‌الملل که مستکبران تجویز‌های مستبدانه با بسته‌بندی شیک لیبرالی به مردم دنیا عرضه می‌کنند، همدلی و نزدیکی مردم دنیا از رهگذر فرهنگ و با محوریت دین ملموس‌تر از گذشته است.

مستکبران تجویز‌های مستبدانه با بسته‌بندی شیک لیبرالی به مردم دنیا عرضه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با تبریک و تهنیت میلاد حضرت مسیح و دهه مبارک فجر به عنوان ایام ملی ایرانیان اظهار کرد: جای بسی خوشحالی است که حداقل سالی دو مرتبه شما و اعضای شورای خلیفه‌گری را ملاقات می‌کنم تا زمینه‌ای فراهم می‌شود که از نزدیک برخی دیدگاه‌های خود را مطرح و با تعاملات بیشتر به اهداف الهی و دینی خود نزدیک شویم.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی ادیان در روز 14 بهمن‌ماه در اصفهان افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگی خدمات خوبی را ارائه داده است و دبیرخانه ادیان توحیدی توسط این سازمان ارائه می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به شکل‌گیری این همایش تصریح کرد: این کنگره ابتدا در شهر اصفهان شکل گرفت و بر حسب ضرورت و برای نیل به اهداف عالی‌تر آن را ارتقاء دادیم و به شکل ملی درآوردیم و سال گذشته و امسال نیز به صورت بین‌المللی درآمده است. 

وی ادامه داد: در طول تاریخ همواره تعاملات میان ادیان مورد نیاز بشر بوده است اما امروزه به دلیل فضای جدید در سطح بین‌الملل این نیاز بیش از هر زمان دیگر حس می‌شود.

ذاکر اصفهانی اظهار کرد: با تشدید بحران‌ها و تخریب از ناحیه دشمنان بشریت به نظر می‌رسد نزدیکی مردم دنیا از رهگذر فرهنگ و با محوریت دین ملموس‌تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه امروزه به وضوح مداخلات دشمنان در کشورهای جهان مشخص است، اضافه کرد: این موضوع مربوط به منطقه خاصی نیست و بسیاری از کشورها از این رهگذر در آتش منازعات می‌سوزند و از میان می‌روند.

استاندار اصفهان تأکید کرد: امروزه اختلاف‌افکنی میان مردم، اقوام و ادیان به ویژه در حوزه‌ کشورهای آفریقایی و خاورمیانه از جانب دشمنان قابل رصد است که این اختلاف‌افکنی از طرق مختلف مادی، سیاسی و روش‌های دیگر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مصر توانست دیکتاتوری را پشت سر بگذارد و استقلال را در حوزه‌های مختلف به منصه ظهور بگذارد اما اختلاف ورزی آنها را دچار برخی مشکلات کرد که این مسئله در راستای همان اهداف دشمنان بود.

ذاکراصفهانی اظهار کرد: جالب اینجاست که این افراد به صراحت اعلام کرده‌اند ما الگوهایی به بشریت ارائه می‌کنیم که جهان‌شمول هستند و باید در کشورها و ملت‌های دیگر اجرا شود و جالب‌تر اینکه تجویز‌های مستبدانه با بسته‌بندی شیک لیبرالی به مردم دنیا عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان از ابتدا و به اشکال مختلف چوب لای چرخ کشور ما  گذاشته و اکنون در قالب تحریم‌ها قصد دارند فشار سنگینی را بر ما تحمیل کنند که همچون همیشه موفق نمی‌شوند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی تمام تلاش ما این است که این دوره گذار را پشت سر بگذاریم و به شرایط بهتری نائل شویم.

وی افزود: تفاوت اقتصاد مقاومتی با ریاضتی در این است که در اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنیم که مشکلات اقتصادی متوجه مردم نشده و آنها را دچار آسیب نکند.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه مطابق آخرین تحقیقات از اداره گمرک و بنگاه‌های اقتصادی امسال شرایط بهتری را در زمینه صادرات شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: صادرات استان اصفهان در طی 10 ماه گذشته 50 درصد افزایش یافته است و از جمله فرش ماشینی استان اصفهان که بیشتر در کاشان و آران و بیدگل تولید می‌شود به تمام کشورها از افغانستان گرفته تا آمریکا صادر می‌شود.

وی ادامه داد: می‌توان گفت تحریم‌ها باعث ارتقای قدرت ابداعی مردم و نخبگان شده است به نحوی که در اصفهان تجهیزاتی به نام شتاب‌دهنده ساختمانی تولید شده که در بیمارستان قابلیت استفاده دارد که مدت‌ها بود به ایران اجازه ورود آن را نمی‌دادند اما اکنون 70 درصد این تجهیزات توسط دانشمندان ایرانی در حال ساخت است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امیدواریم با هم‌فکری و همکاری در مواجهه با این پدیده‌ها که ریشه در استقلال بشر و دوری از آیین و خدا دارد شرایط بهتری را برای خود و مردم دنیا به ارمغان آوریم.

وی با اشاره به اینکه شیطنت‌های دشمنان هیچ‌گاه خاتمه پیدا نمی‌کند اضافه کرد معتقدیم که آینده از آن انسان‌های الهی و توحیدی است و با اتحاد، همکاری و همدلی با سایر برادران ایمانی در ادیان مختلف این امید داریم هر چه سریع‌تر این آینده را درک کنیم.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول