اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

پرداخت وام به صنعتگران با معرفی طرح به بانک‌ها / سهم 70 میلیارد ریالی صنایع‌دستی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خوزستان گفت: سهم خوزستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی 70 میلیارد ریال است و طبق یک قرارداد دیگر با معرفی طرح از جانب ما به بانک‌ها به صنعتگران وام پرداخت می‌شود.

پرداخت وام به صنعتگران با معرفی طرح به بانک‌ها / سهم 70 میلیارد ریالی صنایع‌دستی

افشین حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با انتقاد از جدی گرفته نشدن صنایع‌دستی اظهار کرد: صنایع‌دستی ماهیتی ارزآور دارد اما متاسفانه نگاه به این بخش هنوز آنقدر قوی نیست.

وی افزود: صنایع دستی از قابلیت بالایی برای اشتغالزایی برخوردار است به همین دلیل باید توجه بیشتر و جدی‌تری به آن شود.

*حضور 30 استان در نمایشگاه صنایع دستی خوزستان

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اهواز تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه شده و 30 استان از کشور در این نمایشگاه مشارکت فعال دارند.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه 120 هنرمند هم از خوزستان در این نمایشگاه حضور دارند و با همکاری ستاد عتبات عالیات استان از نمایشگاه قطعات سنگ ضریح امام حسین(ع) رونمایی خواهد شد.

*رونمایی از دستاوردهای خلاقیت هنرمند خوزستانی

حیدری عنوان کرد: همچنین غرفه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع دستی در این نمایشگاه افتتاح خواهد شد و از دستاوردهای خلاقیت هنرمند خوزستانی رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این صنایع دستی اولین نوع صنایع دستی شب‌تاب در جهان است که با خلاقیت هنرمند خوزستانی ابداع شده است.

*سرمایه‌ گذاری در بخش صنایع دستی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان بیان کرد: کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در رده‌های مختلف صنایع نظیر احداث بازارچه، نمایشگاه موقت، دائمی، صادرات و یا نمایشگاه‌های داخلی و خارجی باشند در این غرفه با پرکردن فرم‌های مخصوص ثبت‌نام می‌شوند و کارشناسان صنایع دستی با ارائه توضیحات لازم در خصوص ظرفیت‌های صنایع دستی به راهنمایی آنان می‌پردازند.

وی در خصوص اعتبارات صنایع دستی خوزستان اینگونه تصریح کرد: سهم خوزستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی 70 میلیارد ریال است و طبق یک قرارداد دیگر صندوق توسعه ملی با بانک‌های صادرات، پارسیان و پاسارگاد با معرفی طرح از جانب ما به بانک‌ها به صنعتگران وام پرداخت می‌شود و این اعتبار سقف ندارد.

*خوزستان؛ قطب صادرات صنایع دستی

حیدری افزود: در حال حاضر تعدادی از صنعتگران معرفی شده‌اند و تعداد دیگری هم به زودی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به توانمندی خوزستان در صنایع دستی بیان کرد: به اعتقاد ما خوزستان در صورت همکاری سایر نهادها می‌تواند به قطب صادرات صنایع دستی تبدیل شود.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول