اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌برداری از گلخانه خیارسبز سپاه کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور استاندار کهگیلویه و بویارحمد، فرمانده سپاه فتح، خبرنگاران و جمعی از پرسنل سپاه در این استان مجموعه گلخانه خیارسبز این نهاد در پادگان نظامی امام صادق (ع)‌یاسوج به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از گلخانه خیارسبز سپاه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری عصر امروز در بازدید از گلخانه‌های خیار سبز و گوجه‌فرنگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از حضور قدرتمندانه سپاه در عرصه‌های اقتصادی اظهار داشت: این‌گونه اقدامات به منزله درآمدزایی و کار اقتصادی برای مجموعه سپاه نیست بلکه می‌تواند یک الگو برای تولید و اشتغال‌زایی در این استان باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در زمانی کمتر از سه ماه همه کشت‌های مورد نظر در این سوله‌ها و گلخانه‌ها انجام شده و سوله خیار سبز اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: سپاه با این اقدامات الگویی را ترویج می‌دهد که راه درآمدزایی را به مردم و جوانان یاد دهد که سوددهی بیشتری داشته باشند.

صابری ارتقاء سطح درآمدی کشاورزان به منظور عدم وابستگی به نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و حتی زیرپوشش قرار دادن ایتام در منطقه را لازم دانست و ابراز داشت: کشاورزان و جوانان تحصیل‌کرده بخش کشاورزی ما می‌توانند از این الگو برای جلوگیری از کاهش درآمدهای خود در تولید محصولات گلخانه‌ای به کار ببندند.

صابری تولید را نیاز اصلی کشور در مقطع کنونی خواند و گفت: احداث این گلخانه‌ها نخستین الگوی کشاورزی کارآمد سپاه در راستای تولید گلخانه‌ای است و امید داریم که در آینده شاهد حضور سپاه در دیگر عرصه‌ها باشیم. 

سردار یونس امیری نیز در آیین بهره‌برداری از نخستین گلخانه تولیدی تحت مدیریت این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل پادگان‌های زمان جنگ به فضاهای تولیدی را یکی از برنامه‌های سپاه این استان خواند و گفت: زمین‌های پادگان امام صادق که حدود 100 هکتار است در زمان جنگ برای آموزش و اعزام نیروها به جنگ استفاده می‌شد اکنون به محلی برای تولید محصولات گلخانه‌ای، کشت گندم و پرورش مرغ تبدیل شدند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات سپاه را در شهرستان کهگیلویه نیز مشابه پادگان امام صادق (ع) یاسوج دانست و افزود: در گچساران مشکل کم‌آبی داشتیم که با همکاری استاندار در حال برطرف کردن این مشکلات هستیم.

وی تصریح کرد: تنها خوشحالی مجموعه همکاران سپاه لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری در ورود به عرصه تولید است.

انتهای پیام/82005/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول