اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح برشنه آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از مسئولان محلی کلنگ آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح برشنه در شهرستان سپیدان به زمین زده شد.

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح برشنه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس،با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، معاون امور عمرانی استانداری این استان، فرماندار سپیدان و جمعی دیگر از مسئولان استانی کلنگ آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح برشنه به زمین زده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در این آیین با گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: بحث اجرای این پروژه در بازدیدی که ماه‌های گذشته از محور شیراز سپیدان صورت گرفت، انجام شد و در مدت زمانی کوتاه تهیه شد که هم‌اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

هوشنگ عشایری افزود: با بررسی‌های صورت گرفته پیش‌بینی اعتبار 5 میلیارد تومانی برای این پروژه را کردیم که البته این جدای از هزینه‌های تملک اراضی مورد نیاز بوده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به این که محور شیراز – سپیدان و یاسوج  شریانی ملی بوده که از نظر گردشگری نیز دارای اهمیت بالایی است این تقاطع غیرهمسطح نیز نقشی حیاتی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح برشنه، محل تلاقی محور شیراز سپیدان با محور اتصالی به روستاهای برشنه، دلخان، شش پیر و شول بزرگ بوده که به کامفیروز و سد درودزن نیز مرتبط است.

وی در ادامه اهداف این طرح را برشمرد و گفت: دسترسی ایمن و مستقیم ترافیک روستای برشنه به محور شیراز سپیدان از جمله اهداف اصلی این طرح است.

در ادامه معاون امور عمرانی استاندار فارس نیز در این مراسم ابراز داشت: تا هشت سال پیش راه‌‌آهن در فارس موضوعیت نداشت اما از دولت‌های نهم و دهم راه آهن به فارس آمد.

محسن اردکانی ادامه داد: راه‌آهن‌های شیراز – بوشهر -عسلویه، شیراز – اقلید – سورمق - یزد، شیراز – کرمان و شیراز - بندرعباس از جمله طرح‌های دیگر اجرای راه‌آهن در فارس است که این استان را به چهار ‌راه ریلی کشور تبدیل می کند.

وی طول طرح‌های ریلی در دست اجرای استان فارس را یک‌هزار و 800 کیلومتر ذکر کرد و ابراز داشت: در حال حاضر یک‌پنجم از راه آهن‌های کشور در فارس در دست اجراست.

معاون امور عمرانی استاندار فارس به بحث آزادراه نیز اشاره و تصریح کرد: آزادراه در دست ساخت شیراز، اصفهان بیش از 100 کیلومتر فاصله بین این دو شهر را کوتاه می‌کند که ظرف سه تا چهار سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی در پایان گفت: امسال در دهه فجر 807 طرح با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 870 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول