اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط صندوق بازنشستگی مس

مشکلات پروژه نمایشگاه بین‌المللی کرمان رفع شد

خبرگزاری فارس: معاون مالی و اقتصادی صندوق بازنشستگی صنایع مس گفت: این صندوق مشکلات مربوط به احداث پروژه نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق در کرمان را رفع کرده و 100 میلیارد ریال در فاز نخست به این پروژه تزریق می‌شود.

مشکلات پروژه نمایشگاه بین‌المللی کرمان رفع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کیارش مهرانی ظهر امروز در گردهمایی مدیران صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس اظهار داشت: برای ایجاد رابطه نزدیک با بازنشستگان اقدام به تشکیل گروه مشورتی کردیم و از دوستان بازنشسته دعوت شد تا مسائل را مطرح کنند.

معاون مالی و اقتصادی صندوق بازنشستگی صنایع مس عنوان کرد: اعطای وام 10 میلیون تومانی به بازنشستگان صنایع مس به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر آغاز شد.

مهرانی بیان داشت: برای اینکه صندوق بازنشستگی بر اساس خردمندی اداره شود و آینده‌نگری و پشتوانه را در نظر گیرد، نقشه راه صندوق بازنشستگی صنایع مس را ترسیم کردیم و کار کارشناسی انجام دادیم و این نقشه شفاف و کاربردی است.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار برنامه نقدینگی در موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس طراحی شد که به صورت ماهانه و سالانه است.

مهرانی اذعان داشت: برای اجرای پروژه‌ها باید از سرمایه‌های مختلف در سایر استان‌ها استفاده کنیم و استان کرمان را توسعه دهیم.

وی با اشاره به احیای پروژه فولادسازی توسط صندوق بازنشستگی صنایع مس افزود: 350 میلیارد ریال از سهام راکد طی شش ماه به پروژه فولاد پرداخت کرده‌ایم که این طرح به مراحل خوبی رسیده است و در سال آینده بازدهی و سود فولاد در مجموعه صندوق مطرح می‌شود.

مهرانی از پروژه نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق در کرمان به عنوان یکی دیگر از مشکلات صندوق بازنشستگی صنایع مس نام برد و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسید مجموعه صندوق در گذشته علاقه‌ای به بهره‌وری این مجموعه نداشت و ما بخشی از سهام را خریدیم و شرکای ضعیف را از برنامه خارج کردیم.

وی ابراز داشت: 100 میلیارد ریال در فاز نخست به پروژه نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق در کرمان تزریق می‌شود که تاکنون 1.5 میلیارد تومان پرداخت شده و با حمایت مسئولان و تامین اعتبار فاز نخست این مجموعه طی چهار ماه آینده اجرا می‌شود.

مهرانی عنوان کرد: منابع مالی به پروژه گلوله‌سازی آلیاژها را در مهر ماه تزریق کردیم، اما از نظر ارز به مشکل برخوردیم که راهکارهایی برای تامین منابع ارزی ارائه شد و در پایان سال 93 این کارخانه افتتاح می‌شود.

وی پروژه تله‌کابین در استان آذربایجان را از دیگر پروژه‌های صندوق بازنشستگی خواند و افزود: این پروژه از مجموعه صندوق خارج و منابع ریالی به صندوق بازگشت داده شد.

مهرابی گردش مالی موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس را 300 میلیارد تومان ذکر کرد و ابراز داشت: این رقم در استان کرمان گردش مالی پیدا می‌کند.

وی گفت: در موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس به دنبال این هستیم که بزرگترین مرکز تجاری جنوب‌شرق را در استان کرمان با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم.

مهرابی با بیان اینکه موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس جزو صندوق‌های پاک در ایران است، خاطرنشان کرد: این صندوق از نظر ترکیب دارایی و بازدهی جزو بهترین‌ها است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود که در سال آینده هیچ بازنشسته‌ای در مجموعه موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس کمتر از 800 هزار تومان حقوق دریافت نکند.

انتهای پیام/80019/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول