اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در کاشان

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان کاشان از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان و مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در کاشان

لیلا وطن خواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این نمایشگاه شامل 80 غرفه در زمینه های طراحی دوخت، هنرهای دستی، محصولات کشاورزی و خانگی، هنرهای تجسمی، گرافیک، معماری، شرکت تعاونی زنان، کامپیوتر، کانون‌های بانوان، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و انواع حرف و فنون ویژه بانوان به همت دفتر امور بانوان و کارگروه بانوان و اشتغال فرمانداری ویژه این شهرستان برپا شد.

وی با اشاره به نمایش دستاوردها و فعالیت‌های بانوان در ادارات این شهرستان در غرفه امور بانوان، مشاوره ورزشی، کارآفرینی، عضویت رایگان کتابخانه‌ها و مشاوره خدمات بهداشتی و کنترل وزن را از جمله برنامه‌ها و خدمات ارائه شده در این غرفه برای بانوان کاشانی برشمرد.

مشاور امور بانوان فرماندار ویژه کاشان با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه و شخصیت بانوان یادآور شد: حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی اگر با حفظ حجاب و تحکیم بنیان خانواده توأم باشد بسیار تعیین‌ کننده و مؤثر است در غیر این صورت بسیار مخرب و نامطلوب است.

وطن خواه اشتغال را از جمله مشکلات بانوان شهرستان کاشان ذکر و عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بانوان برای تأمین مخارج زندگی خانواده مجبور به اشتغال در اجتماع هستند و از سویی در برخی موارد اشتغال آن ها با آسیب‌هایی همراه است لذا به منظور پیشگیری از این آسیب‌ها طرح مشاغل خانگی در کارگروه اشتغال مطرح و اجرا شد.

وی اولین رکن جامعه را حفظ بنیان خانواده دانست و بیان داشت: مهم‌ترین رسالت بانوان تربیت فرزند و همسرداری است که انجام صحیح این رسالت خود می‌توانند بزرگ‌ترین خدمت را در راستای ارتقاء و پیشرفت جامعه داشته باشند.

مسئول کمیته بانوان ستاد دهه فجر کاشان همچنین از اجرای 17 عنوان برنامه ویژه بانوان در ایام‌الله دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد و تعمیق باورهای اسلامی در بانوان با محوریت تحکیم بنیان خانواده را از مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های ویژه دهه فجر امسال عنوان کرد.

وطن خواه با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی بانوان مبلغه کاشان بیان داشت: در این نشست که 30 نفر از بانوان مبلغه فعال شهرستان حضور داشتند بر نقش آن ها در آگاهی‌بخشی بانوان نسبت به دستاوردهای انقلاب برای بانوان و تأثیر آن ها در حفظ این دستاوردها تأکید شد.

مشاور امور بانوان فرماندار کاشان از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر را حضور اعضای کمیته بانوان، آموزش و پرورش و مرکز فنی شهید موسویان در نماز جمعه و اعطای گل به نوجوانان ذکر و تصریح کرد: این برنامه به منظور معرفی و نهادینه کردن بزرگداشت ایام دهه فجر در اذهان آن ها به عنوان نسل جدیدی که دوران انقلاب اسلامی را درک نکرده و باید آینده این کشور به دستان آن ها ساخته شود، صورت گرفت.

وی با تأکید بر لزوم حفظ ارزش ایثار و غیرت به عنوان نیاز امروز جامعه ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ شهادت و فداکاری و ادای احترام به شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس کاشان اعضای کمیته بانوان ستاد دهه فجر به همراه خواهران بسیجی در قالب میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای دارالاسلام این شهرستان حضور یافته و با گل و فاتحه با آن ها تجدید میثاق کردند.

وطن خواه، جشن ستارگان انقلاب، جشن 34 سالگی انقلاب اسلامی، غبارروبی شهدای گمنام، برگزاری مشاوره ورزشی رایگان ویژه بانوان، مسابقات ورزشی شنا، طناب‌کشی، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، طناب‌کشی، بازدید از موزه عبرت، آموزش رایگان امداد و نجات، ویزیت رایگان و اهدای سبد غذایی به بیماران نیازمند و برپایی نمایشگاه شهدای کاشان را از جمله ویژه برنامه‌های کمیته بانوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان کاشان برشمرد.

انتهای پیام/2406/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول