اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز / 159

احمد‌پور: ایرانی‌ها رتبه هشتم را در تکنولوژی نانو کسب کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مازندران گفت: ایران در تکنولوژی نانو در خاورمیانه رتبه اول و در جهان در رتبه هشتم قرار دارد.

احمد‌پور: ایرانی‌ها رتبه هشتم را در تکنولوژی نانو کسب کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان مازندران، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه مازندران، معاونان و مدیران، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار شد.

رئیس دانشگاه مازندران در این مراسم با اشاره به این‌که پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای احیای هویت دینی بود، گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

احمد احمدپور افزود: انقلاب اسلامی این باور را در میان ملت‌های مسلمان ایجاد کرد که می‌توان با تکیه بر فرهنگ اصیل اسلامی و هویت دینی، به مجد و عظمت واقعی دست یافت.

وی اصل نه شرقی و نه غربی را از اصول مسلم و خدشه‌ناپذیر حاکم بر سیاست خارجی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی، یک تحول بنیادی در فرهنگ جامعه ایجاد کرد و زمینه رشد و تعالیم مادی و معنوی مردم را ایجاد کرده است.

احمدپور افزایش جمعیت دانشجویی، از بین رفتن جمعیت بی‌سوادان و خودکفایی در علوم مختلف را از جمله دستاوردهای انقلاب ملت ایران دانست و ادامه داد: در حال حاضر ایران در بسیاری از فناوری‌ها، نه تنها خودکفا شده بلکه به کشور صادرکننده خدمات فنی ـ مهندسی در حوزه‌های صنعت نفت، بهداشت، کشاورزی، سدسازی، تراکتورسازی، خودروسازی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و بسیاری دیگر از علوم روز جهان تبدیل شده است.

رئیس بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی دولتی استان مازندران گفت:‌ در عرصه علوم نوین، دانشمندان ایرانی توانسته‌اند تا مرزهای جدید دانش بشری پیش بروند و در مواردی حتی توانسته‌اند از این مرزها عبور کنند.

وی گفت: تهیه انجماد و نگهداری سلول‌های بنیادی جنینی که بیش از آن در انحصار 9 کشور بود و درمان ناباروری تولید انسولین به منظور درمان بیماری دیابت برای اولین بار در جهان از اقدامات کم‌نظیر دانشمندان جوان ایرانی در عرصه مهندسی ژنتیک است.

احمدپور همچنین به دستیابی جامعه علمی کشور به دانش علوم هسته‌ای اشاره کرد و گفت: با وجود ممانعت کشورهای غربی و تحریم تجهیزات، امروز ایران به فناوری پیچیده و غنی‌سازی اورانیوم دست یافته است.

وی با بیان این‌که نانو تکنولوژی از تکنولوژی‌های کلیدی قرن 21 است، گفت: نانوتکنولوژی یک فرآیند تولید مولکولی محسوب می‌شود و از تکنولوژی پیشرفته سطح بالایی در دنیا برخوردار است.

احمدپور گفت: ایران در تکنولوژی نانو در خاورمیانه رتبه اول و در جهان در رتبه هشتم قرار دارد.

وی درباره دیدگاه دین نسبت به علم اظهار داشت: از منظر دین اسلام تحقیق و تکنولوژی هنگامی معتبر است که برای منافع و مصالح بشر باشد از این‌رو ایران اسلامی نیز با این ایده به علوم مختلف از جمله تکنولوژی هسته‌ای می‌نگرد.

احمدپور افزود: با وجود تحریم شدید بیگانگان، ایران در استفاده صلح‌آمیز از تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

وی گفت: تکنولوژی هسته‌ای تکنیکی است که با آن از انرژی ذرات هسته در صنایع مختلف برق، زراعت، زمین‌شناسی و پزشکی استفاده می‌شود.

این مسئول در ادامه با استناد به بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش و تأثیر انقلاب اسلامی در جهان گفت: به فرموده معظم‌له یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تجدید حیات اسلام در جهان است.

احمدپور همچنین به منویات حضرت امام خمینی درباره صدور انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد تحقق همان پیش‌بینی هستیم که بنیانگذار انقلابمان همواره بر آن تأکید داشتند.

وی گفت: انتفاضه فلسطین، جبهه‌های اسلامی در سودان، حزب‌الله لبنان، جبهه‌های اسلامی در بحرین، جبهه نجات اسلامی الجزیره، جبهه‌های اسلامی در کشمیر، نهضت مسلمانان مصر، جبهه‌های اسلامی در عراق، جبهه‌های اسلامی در ترکیه و آذربایجان از جمله جنبش‌های اسلامی هستند که با الهام از انقلاب اسلامی ایران و با شعار الله اکبر علیه استکبار جهانی شکل گرفت.

احمدپور رشد و توسعه مراکز آموزش عالی در کشور را از دستاورهای پربار انقلاب اسلامی دانست و گفت: تعداد مراکز آموزش عالی کشور از 223 مرکز تا قبل از انقلاب، به بیش از یک‌هزار و 500 مرکز در حال حاضر رسیده است.

وی توسعه منابع انسانی را پیش درآمد توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برشمرد و گفت:‌ دشمن به شدت از افزایش تعداد دانشمندان ایران هراسان است.

احمدپور همچنین در ادامه سخنانش به دستاوردهای حوزه دفاعی کشور طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ناوشکن جماران، موشک شهاب 3، هواپیمای 170- RQ، پرتاب ماهواره، ماهواره امید، پرتاب ماهواره ملی طلوع، تصاویر عملیاتی و پخش از راه دور پرتاب ماهواره زهره و تأمین نیازمندی بخش مخابراتی از جمله این توانمندی‌های به‌دست آمده است.

انتهای‌پیام/86024/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول