اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون استان یزد:

تنها 3درصد بانوان یزد اهداکننده مستمر خون هستند

خبرگزاری فارس: رئیس انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می‌دهند و نیمی از بانوان نیز امکان اهدای مستمر خون را دارند، گفت: با این وجود تنها سه درصد بانوان یزد اهداکننده مستمر هستند.

تنها 3درصد بانوان یزد اهداکننده مستمر خون هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، نقی تقوایی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: یزد یکی از بهترین خون‌ها و بیشترین اهداکنندگان و سالم‌ترین خون‌های کشور را دارد و معین چند استان دیگر کشور نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 54 درصد از اهداکنندگان خون در استان یزد، اهداکننده مستمر هستند که تنها سه درصد از این میزان را بانوان تشکیل می‌دهند.

تقوایی با بیان اینکه بانوان یزدی به احتمال زیاد به علت بی‌اطلاعی از مفید بودن اهدای خون، از این اقدام خداپسندانه امتناع می‌کنند، یادآور شد: اهدای خون هیچ مشکلی برای بانوان ایجاد نمی‌کند و آنها قبل از اهدای خون به طور کامل مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت وجود کمترین مشکلی از اهدای خون آنها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به مراکز انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد، پنج مرکز در چهار شهرستان استان فعال هستند که این مراکز در میبد، اردکان، طبس و دو مرکز در یزد، پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

تقوایی عنوان کرد: مراکز میبد، طبس و اردکان در ساعات اداری و مرکز یزد تا ساعت 19 از اهداکنندگان خون می‌گیرند، افزود: به تازگی مرکزی در آزادشهر نیز راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: در محل نمازجمعه یزد در مسجد ملااسماعیل نیز یک پایگاه راه‌اندازی شده که تنها در روزهای جمعه اقدام به خون‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: در روزهای جمعه استقبال بسیار خوبی از این مرکز می‌شود به نحوی که هر جمعه بین 40 تا 45 واحد خون از نمازگزاران دریافت می‌شود.

رئیس انتقال خون یزد با اشاره به مشکلات و چالش‌های انتقال خون استان یزد بیان داشت: انتقال خون در تامین هزینه‌های جاری و نگهداری با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه انتقال خون یزد نیاز به همراهی و همکاری خیران دارد، عنوان کرد: نیاز به احداث یک پایگاه انتقال خون در بلوار جمهوری و حوالی دروازه قرآن وجود دارد که لازم است خیران در این زمینه وارد عمل شوند.

تقوایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای فرآوری خون هر کیسه، 60هزار تومان هزینه می‌شود، یادآور شد: از هر کیسه خون سه فرآورده به دست می‌آید که این فرآورده‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

انتهای پیام/2464/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول