اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس ارشد مسائل خانواده:

محبت میان زن و شوهر سبب حفظ ارزش‌ها و پایداری خانواده می‌شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس ارشد مسائل خانواده با بیان اینکه در احادیث معصومین بارها به محبت زیاد در خانواده‌ها توصیه شده، گفت: مهربانی میان زوجین می‌تواند نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری را در حفظ ارزش‌ها و پایداری خانواده‌ها داشته باشد.

محبت میان زن و شوهر سبب حفظ ارزش‌ها و پایداری خانواده می‌شود

حجت ‌الاسلام حسین دهنوی در همایش بررسی عوامل مؤثر در تحکیم خانواده که امروز در مسجد کریم اهل بیت قزوین برگزار شد، با بیان این که 80 درصد خطاها و مشکلاتی که در زندگی رخ می‌دهد همگی از کمبود محبت است، اظهار داشت: اگر در خانواد‌ه‌ها محبت نهادینه شود بدون شک بسیاری از مشکلات فعلی که برای خانواده‌ها ایجاد شده است، رخ نمی‌دهد.

وی با بیان این که در احادیث ائمه و معصومین هم بارها به محبت زیاد در خانواده‌ها توصیه شده است، افزود: بدون شک مهربانی به یکدیگر به ویژه میان زوجین می‌تواند نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری را در حفظ ارزش‌ها و پایداری خانواده‌ها به همراه داشته باشد.

دهنوی با بیان این که ما باید نوع نگاه خود را اصلاح کنیم و بینش خود را در زمینه‌های مختلف بالا ببریم عنوان کرد: دو نوع نگاه به دنیا هست که یکی نگاه اکثریت است و دیگری نگاه اقلیت، اما این در حالی است که افرادی هستند که نوع نگاهشان به دنیا ادونیسم است و آنان کسانی هستند که به دنیای انسانی و دنیای پس از مرگ اعتقادی ندارند.

وی با بیان این که باید نگاه‌ها به محیط اطراف الهی باشد، افزود: یاد خدا به طور یقین می‌تواند انسان و سرشت پاک او را همیشه پاک نگه دارد و در زندگی افراد نقشی بسیار تأثیرگذاری داشته باشد.

دهنوی با بیان این که مشکلات زیادی در خانواده‌ها در این چند سال به وجود آمده است، عنوان کرد: تمامی مسائلی که زندگی زوجین جوان را تحت تأثیر قرار می‌دهند با داشتن ایمان و از یاد نبردن خداوند متعال قابل جبران است و چه خوب است که در زندگی به بهترین شکل ممکن این مسائل از جانب زن و مرد رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خیانت‌هایی که زندگی زوج‌های جوان را دچار مشکلات اساسی و انحراف کرده است ناشی از مسائل روحی و روانی و به طور کل نقش مهم و پررنگ عاطفه در زندگی زوجین جوان بوده است، عنوان کرد: زن و شوهر باید در رفتارهای خود از یکدیگر با مهربانی یاد کنند و کاری کنند که نبود محبت در زندگی آنان موجب نشود آنان به بیراهه بروند.

دهنوی با بیان این که نباید در خانه استرس و اضطراب باشد افزود: مقایسه کردن زن و مرد با دیگران و این که زوجین خود را به طور کامل رو در روی یکدیگر قرار دهند، به طور طبیعی اتفاق خوشایندی نیست و همین امر موجب می‌شود که زندگی‌ها دچار مشکل شود و اختلافات بالا بگیرد.

وی اشاره کرد: در زندگی‌ها زوجین باید تلاش کنند در دوران نامزدی خود با یکدیگر تعامل برقرار کنند و طی این مدت زمانی ضمن این که از یکدیگر شناخت‌های لازم را به دست آورند از افراط و تفریط پرهیز کنند تا در زندگی آینده خود دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/77004/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول