اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از 21 پروژه بهداشتی ـ درمانی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌ الله دهه فجر، 21 پروژه بهداشتی ـ درمانی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 21 پروژه بهداشتی ـ درمانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان این پروژه‌ها در اردبیل اظهار داشت: در مرکز آموزشی ـ درمانی امام‌ خمینی (ره) اردبیل شاهد افتتاح بخش ICU توراکس و همچنین بخش ICU جراحی عمومی به همراه راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال و دستگاه CIRM بودیم.

وی با اشاره به اینکه در مرکز آموزشی و درمانی فاطمی اردبیل دستگاه رادیولوژی دیجیتال راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فاطمی اردبیل از دیگر برنامه‌های افتتاحی دهه فجر در مرکز استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: در شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی چهار خانه بهداشت در روستاهای مقره، افسوران، هدیلو، پرچین علیا افتتاح شد.

پورفرضی از افتتاح یک باب خوابگاه دانشجویی در شهرستان گرمی و همچنین راه‌اندازی پایگاه فوریت جاده‌ای امیر‌کندی به میمنت دهه فجر خبر داد.

این مسئول گفت: در شهرستان نمین نیز چهار خانه بهداشت افتتاح شده که شامل روستاهای یاجیلو، حور، دگرمانداراق و خانقاه علیا بودند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل گفت: در شهرستان نمین همچنین پایگاه فوریت عنبران به بهره‌برداری رسید تا سرعت ارائه خدمات در این مسیر با استقرار نیروهای امدادرسان ارتقا یابد.

پورفرضی اظهار داشت: به میمنت ایام‌الله دهه فجر سه خانه بهداشت نیز در خلخال افتتاح شده که شامل روستاهای دمدل، خوجین و ترزنق بودند که در کنار آن یک دستگاه سی‌ تی ‌اسکن نیز برای بیمارستان شهرستان خلخال خریداری و نصب شده است.

وی از نصب و راه‌اندازی دستگاه سی‌ تی ‌اسکن بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین‌‌شهر خبر داد و افزود:‌ در این زمینه نیز سعی شده است از جدیدترین امکانات برای مداوای بیماران استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین از خرید دومین اتوبوس آمبولانس با 310 میلیون تومان اعتبار خبر داد و تصریح کرد:‌ به دلیل کارایی بالای اتوبوس‌های آمبولانس‌ به‌ ویژه عملکرد مطلوب در زلزله آذربایجان شرقی و امدادرسانی سریع‌تر و کامل‌تر، با همکاری وزارت بهداشت دومین اتوبوس آمبولانس نیز برای اردبیل خریداری شده که شامل 13 تخت ارائه سرویس است.

پورفرضی هزینه خرید و نصب سی‌ تی‌ اسکن بیمارستان مشگین‌‌شهر و خلخال را هر کدام یک میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: به دلیل وقوع تصادفات متعدد در این مسیر و ضرورت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و کاهش تلفات از بابت آسیب مغز و اعصاب این دستگاه‌ها خریداری شده و در دو شهر جنوبی و شمالی استان نصب شده است.

گفتنی است، این مسئول در پایان سخنان خود از راه‌اندازی بخش مراقبت ویژه جراحی قفسه سینه با پنج تخت در بیمارستان امام‌ خمینی (ره) اردبیل با 700 میلیون تومان اعتبار و راه‌اندازی بخش ICU جراحی عمومی هشت تخته بیمارستان امام ‌خمینی (ره) اردبیل خبر داد و اظهار داشت: اغلب این تجهیزات با ارز مرجع خریداری شده و در حال حاضر قیمت دستگاه‌های خریداری شده بسیار بالا است.

انتهای ‌پیام/62002/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول