اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

53 وسیله شهربازی در همدان توسط ماموران استاندارد پلمپ شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد همدان گفت: امسال 53 وسیله شهربازی در همدان مورد بررسی قرار گرفت که تمام موارد غیر ایمن بود و با اخطار اداره کل استاندارد پلمپ شدند.

53 وسیله شهربازی در همدان توسط ماموران استاندارد پلمپ شد

فرهاد تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در طرح بررسی وضعیت شهر بازی‌های موجود در استان نیز تعداد 53 وسیله شهربازی مورد بررسی قرار گرفته که تمام موارد غیر ایمن بود و با اخطار اداره کل استاندارد پلمپ شدند.

وی افزود: در حال حاضر 17 مورد از این وسایل در وضعیت بهره‌برداری مشروط و 36 مورد موظف به اصلاح هستند.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان در خصوص پرونده‌های حقوقی اعلام جرم شده در این اداره کل نیز اظهار داشت: همچنین هزار و 223 پرونده به مراجع قضایی ارسال شده که هزار و 211 مورد آن مربوط به واحدهای صنفی و 12 مورد آن مربوط به واحدهای صنعتی استان بوده است.

وی افزود: موضوع مجرمیت واحدهای صنعتی جعل علامت استاندارد، جلوگیری از بازرسی و نمونه‌برداری، تولید کالای غیر استاندارد و موضوع مجرمیت واحدهای صنفی عرضه کالای غیر استاندارد بوده است.

تیموری ادامه داد: همچنین این اداره کل به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان به بررسی وضعیت کمی کالاهای عرضه شده در بازار از حیث میزان وزن، حجم و تعداد درج شده بر روی محصول با واقعیت های موجود اقدام کرده است.

وی افزود: اداره کل استاندارد همدان در مدت سه ماه، 5 هزار قلم کالای عرضه شده موجود در فروشگاه‌های استان همدان را مورد آزمون کمی قرار داد که تعداد 154 قلم کالا دارای اشکال و نقص کمی شناسایی شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان گفت: کالاهای بررسی شده شامل محصولات مختلف غذایی، بهداشتی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است که غالب آنها محصول واحدهای تولیدی سایر استانها هستند.

*بررسی 702 مورد وسایل سنجش سبک/60 مورد نقص فنی داشت

وی ادامه داد: لیست کالاهای دارای نقص کمی، به همراه آدرس و اطلاعات واحدهای تولیدی مربوطه به تفکیک استانهای محل استقرار این واحدها تهیه و به مراجع ذی‌صلاح برای برخورد قانونی لازم ارائه شده است.

تیموری تأکید کرد: اداره کل استاندارد به واحدهای تولیدی استان متذکر شده که دقت لازم و کافی را در رعایت وزن و حجم کالاهایی که به بازار عرضه می کنند، داشته باشند.

وی در این خصوص از شهروندان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد کم‌فروشی کالا در بازار مراتب را با شماره تلفن 1517 به اداره کل استاندارد استان همدان اطلاع دهند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ادامه داد: تاکنون 22 گواهینامه تأیید صلاحیت بخش خصوصی ( آزمایشگاه همکار، آموزشی، کالیبراسیون ) با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 53 نفر صادر شده است.

وی بخش دیگری از اقدامات انجام شده را بررسی وضعیت صحت عملکرد جایگاه‌های عرضه سوخت مایع ( بنزین و گازوئیل ) دانست و گفت: در طی این مدت تعداد نازل‌های مورد بررسی هزار و 391 مورد بوده که تعداد نازل‌های فاقد نقص ( برچسب‌گذاری شده) یک هزار و 536 مورد و تعداد نازل‌های دارای نقص ( پلمب شده برای رفع نقص ) سه مورد بوده است.

تیموری در خصوص بررسی وضعیت وسایل سنجش موجود در استان نیز گفت: در طی مدت 10 ماه سال جاری تعداد 702 مورد وسایل سنجش سبک مورد بررسی قرار گرفت که تعداد 60 مورد آن دارای نقص فنی بود.

انتهای پیام/89002/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول