اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم زمان با دهه فجر صورت گرفت

افتتاح هفدهمین باشگاه مثبت ایدز کشور در کاشان

خبرگزاری فارس: هم زمان با ایام‌الله دهه فجر هفدمین باشگاه مثبت ایدز کشور با حضور مسئولان سازمان بهزیستی در کاشان طی آیینی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح هفدهمین باشگاه مثبت ایدز کشور در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور در این آیین، این شهرستان را از شهرهای پیش‌قدم کشور در زمینه تأسیس باشگاه مثبت دانست و اظهار داشت: کاشان یکی از شهرهای خارج از مرکز استان است که باشگاه مثبت ایدز و یک مرکز گذری کاهش آسیب به همراه تیم سیاری که متصل به آن است، در آن افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

مجید رضازاده خاطر نشان کرد: در برخی از استان‌ها هنوز باشگاه مثبت در آن ها تأسیس نشده که علت آن نبود عامل و  زمینه HIV در این استان‌ها بوده است.

وی حمایت‌های روانی، ارائه یارانه مشاوره، آموزش‌های مختلف، کمک‌های معیشتی، اشتغال، بیمه و دیگر حمایت‌های اجتماعی را از جمله اهداف تأسیس باشگاه مثبت ایدز ذکر کرد.

 دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: باشگاه مثبت جایی است که افراد 

HIV مثبت در آنجا جمع می‌شوند و خودشان به یکدیگر آموزش می‌دهند و آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و به یکدیگر منتقل می‌کنند که یکی از این مراکز همین مرکزی است که در شهرستان کاشان افتتاح می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اختصاص 235 میلیون ریال اعتبار به باشگاه مثبت کاشان خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار 100 میلیون ریال توسط سازمان بهزیستی کشور و 100 میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت رفاه و همچنین 35 میلیون ریال به عنوان یارانه مشاوره در اختیار استان اصفهان قرار می‌گیرد تا به باشگاه مثبت کاشان اختصاص داده شود.

رضازاده در ادامه تربیت یک هزار نفر آموزشگر همتا در سطح کشور خبر داد و بیان داشت: آموزشگران همتا افراد معتاد بهبود یافته‌ای هستند که به عنوان سربازان بهزیستی بعد از گذراندن آموزش‌های متعدد از آنان به عنوان آموزشگر همتا در مراکز گذری دی آی سی برای آموزش معتادان استفاده می‌شوند.

به گفته وی این مدل آموزشی، عمیق‌تر و جلب اعتماد بالایی برای افراد معتاد دارد و می‌تواند در طولانی مدت اثرات مثبتی را بر جامعه داشته باشد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان نیز در این آیین گفت: باشگاه مثبت در این شهرستان با اعتباری بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی و بخش خصوصی آماده و به بهره‌برداری رسیده است.

امین عسگری افزود: از این میزان اعتبار هزینه شده سه میلیارد و 500 میلیون ریال توسط بخش خصوصی و یک میلیارد ریال از محل منابع داخلی هزینه شده است.

انتهای پیام/2406/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول