اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

انقلاب اسلامی ایران الگوی بی‌بدیل حکومت اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قروه گفت: انقلاب اسلامی با ارائه الگوی «مردم‌سالاری دینی» در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی، الگویی بی‌بدیل از حکومتی با مشروعیت الهی مردمی ارائه داد.

انقلاب اسلامی ایران الگوی بی‌بدیل حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امام جمعه قروه با بیان این مطلب در دیدار فرماندار و مسئولان شهرستان قروه گفت: در اندیشه امام خمینی(ره) ملت‌ها و امت‌ها و مردم، مبنا و محور اصلی قدرت مشروع و پایدار سیاسی شناخته شده‌اند.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا با اشاره به مبانی اندیشه نهضتی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اظهار داشت: این مبانی تبیین‌کننده رسالت جهانی انقلاب اسلامی و گسترش و تعمیق نهضت های اسلامی، در راستای زمینه‌سازی برپایی حکومت عدل جهانی حضرت مهدی موعود(عج) است.

وی با اشاره به تأثیرپذیری جنبش‌های اسلامی منطقه از انقلاب اسلامی مردم ایران تصریح کرد: خودآگاهی مسلمانان به ویژه در کشورهای اسلامی از قدرت خویش، بازگشت به قرآن، تکیه به فرهنگ غنی اسلامی و الهام‌گیری از انقلاب ایران مسئله‌ای نبود که هضم آن برای صاحبان قدرت آسان باشد.

امام جمعه قروه افزود: انقلاب اسلامی در ایران رخدادی بود که نه آمریکا و نه شوروی، نقش و نفوذی در آن نداشتند و این آغاز حرکت مسلمانان برای احیای عزت و استقلال خود بود.

فرماندار قروه نیز در این نشست گفت: پیام بزرگ و مهم انقلاب ما برای امت اسلامی و ملت‌های مسلمان، «احیای هویت اسلامی، بازگشت به اسلام، بیداری مسلمانان و بازگشت به نهضت اسلامی» است.

محمدرسول شیخی‌زاده با بیان اینکه که جنبش‏های اسلامی معاصر، حیات خود را مدیون انقلاب اسلامی هستند تصریح کرد: انقلاب اسلامی به اسلام و مسلمانان حیاتی تازه بخشید و اسلام را به عنوان تنها راه‏حل برای زندگی سیاسی مسلمانان مطرح ساخت.

وی در پایان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران انقلابی است که همه اقشار مردم در ایجاد آن نقش داشته و دارند افزود: در انقلاب ما، همه مردم نقش داشتند و در سراسر کشور با یک شدت و قدرت با رژیم پهلوی به مبارزه برخاستند.

انتهای پیام/79009/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول