اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد علمی فرهنگی امام موسی صدر صورت می‌گیرد

حمایت 500 دانش‌آموز محروم‌ترین روستاهای جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول بنیاد علمی فرهنگی جهادی امام موسی صدر گفت: این بنیاد با مشارکت دانشجویان ممتاز بومی و غیربومی دانشگاه‌های کشور و دبیران ممتاز بومی، حدود 500 دانش‌آموز محروم‌ترین روستاهای جنوب کرمان را حمایت می‌کند.

حمایت 500 دانش‌آموز محروم‌ترین روستاهای جنوب کرمان

محمود هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: بنیاد علمی فرهنگی جهادی امام موسی صدر حدود سه سال است که با هدف حمایت علمی و فرهنگی از دانش‌آموزان مستعد دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین روستاها در جنوب کرمان تشکیل شده است.

وی افزود: طی این سال‌ها به فضل خدا و تلاش خستگی‌ناپذیر، جهادگران و تلاش فرزندان مستعد محروم جنوب کرمان به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند، اگر چه این آغاز کار است و باید برای رفع محرومیت تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه این بنیاد در چهار محور اصلی علمی، فرهنگی، قرآنی و پزشکی فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند، بیان داشت: در زمینه علمی این بنیاد با مشارکت دانشجویان ممتاز بومی و غیربومی دانشگاه‌های کشور و نیز دبیران ممتاز بومی حدود 500 دانش‌آموز را حمایت می‌کند.

وی گفت: این حمایت‌ها در زمینه ایجاد انگیزه و خودباوری، مشاوره و برنامه‌ریزی علمی، پیگیری تحصیلی، ارسال کتاب‌ها و جزوات کمک آموزشی، برگزاری جهاد علمی، اعطای کمک هزینه تحصیلی، تهیه جوایز و لوازم‌التحریر و رفع مشکلات دانش‌آموزان مستعد محروم است.

*حمایت تحصیلی از حدود 400 دانش‌آموز مستعد روستایی

هاشمی طرح سیر مطالعاتی داستان‌های سرداران دفاع مقدس در بین دانش‌آموزان و طرح پیامکی احکام برای دانش‌آموزان را از فعالیت‌های علمی بنیاد برشمرد و گفت: اعزام جهادگران قرآنی به مناطق محروم، برگزاری محافل انس با قرآن در روستاهای دورافتاده و پشتیبانی قرآنی از حافظان طرح جهاد قرآنی در طول سال از فعالیت‌های قرآنی بنیاد است.

مسئول بنیاد علمی فرهنگی جهادی امام موسی صدر عنوان کرد: پیگیری مشکلات پزشکی دانش‌آموزان محروم مستعد تا درمان کامل و اعزام جهادگران عرصه بهداشت به جنوب کرمان همگام با جهاد قرآنی و علمی از فعالیت‌های پزشکی بنیاد است.

هاشمی به گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام شده توسط بنیاد اشاره کرد و بیان داشت: حمایت تحصیلی از حدود 400 دانش‌آموز مستعد روستایی در روستاها، اعطای کمک هزینه تحصیلی با کمک حامیان دانش‌آموزان مستعد محروم، توزیع میلیون‌ها تومان کتب کمک آموزشی در بین ‌دانش‌آموزان و برگزاری هفت دوره جهاد علمی در مناطق محروم از جمله این اقدامات است.

*پیگیری درمان دانش‌آموزان سرطانی و بیمار پیوندی

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح موفق سیر مطالعاتی داستان‌های دفاع مقدس، اجرای موفق طرح پیامکی احکام در بین حافظان قرآن، حضور جهادگران عرصه فرهنگ در دوره‌های علمی، برگزاری چهار جهاد قرآنی با حضور حافظان کل قرآن در محروم‌ترین روستاها، برگزاری دو دوره مسابقات حفظ قرآن در روستاهای قلعه‌گنج و ارسال حدود 100 دستگاه دیجیتال قرآنی برای قرآن‌آموزان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در مدت فعالیت است.

هاشمی گفت: پیگیری و حمایت درمان چند دانش‌آموز سرطانی و بیمار پیوندی در روستاهای محروم، پیگیری بهبود وضعیت چند دانش‌آموز معلول و اعزام پزشک به جنوب کرمان همراه با جهاد علمی برای آموزش بهداشت و بررسی وضعیت دانش‌آموزان نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: این خدمات به دانش‌آموزان بسیار مستعد در محروم‌ترین روستاهای جنوب کرمان جز با لطف خدا، تلاش جهادگران و حمایت دلسوزانه خیران و مردم صورت نگرفته است، اما تا پایان راه زیادی مانده است که همگام با جهادگران، حمایت همه‌جانبه خیران، مسئولان و دلسوزان مناطق محروم را می‌طلبد.

مسئول بنیاد علمی فرهنگی جهادی امام موسی صدر گفت: امیدواریم در سایه این حمایت در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد خدمت‌رسانی به محرومان باشیم و یادمان نرود که خیر دنیا و آخرت ما در رسیدگی به حال محرومان جامعه است.

هاشمی عنوان کرد: فضا برای حمایت با حضور در مناطق محروم برای جهادهای مختلف، به صورت مالی در قالب طرح‌های خیران و حامیان دانش‌آموزان مستعد و در زمینه قرآنی و پزشکی باز است.

انتهای پیام/2655/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول