اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

اشتغالزایی حدود دو هزار نفر در رشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت گفت: افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان رشت برای یک ‌هزار و 846 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اشتغالزایی حدود دو هزار نفر در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی عصر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی و صنعتی دهه فجر این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: دهه فجر، دهه عزت و عظمت ملت مسلمان ایران است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ ایران نهضت‌های زیادی برای مقابله با استعمار و استبداد قیام کردند، گفت: در برابر دیگر انقلاب‌های دنیا، انقلاب اسلامی مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) با ژرف‌نگری امام راحل و وحدت مردم به پیروزی رسید.

این مسئول، حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن را هر سال پرشورتر از سال پیش دانست و تصریح کرد: امسال نیز شاهد حضور پررنگ ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن خواهیم بود.

*حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

وی دهه فجر را نماد اوج انسجام و وحدت مردم ایران دانست و افزود: همواره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

عظمتی استقلال واقعی کشور را وابسته به استقلال اقتصادی دانست و یادآور شد: امروز شاهد پیشرفت و شکوفایی کشور در تمام ابعاد هستیم.

وی ریشه بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه را در انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با هدف حاکم شدن عدالت بر دنیا، به دنبال صدور این انقلاب بودیم.

*اشتغالزایی بزرگ‌ترین خدمت و عبادت است

فرماندار رشت با تصریح بر اینکه در شرایط فعلی بزرگ‌ترین خدمت و عبادت در کشور اشتغا‌لزایی است، اذعان کرد: تمام تلاش‌ها باید در راستای ایجاد شغل برای جوانان باشد.

وی، اشتغالزایی برای جوانان را موجب برطرف شدن بسیاری از معضلات اجتماعی نامید.

عظمتی با اشاره به برخی از برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های دهه مبارک فجر در شهرستان رشت، تصریح کرد: 192 پروژه عمرانی و صنعتی شهرستان رشت در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مجموع اعتبارات پروژه‌های مذکور را بالغ بر 156 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این تعداد پروژه، 23 پروژه توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

*اشتغالزایی حدود دو هزار نفر در دهه فجر

فرماندار رشت به میزان اشتغا‌لزایی پروژه‌های دهه فجر این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: با افتتاح این پروژه‌ها برای تعداد یک‌ هزار و 846 نفر اشتغالزایی شده که یک‌ هزار و 380 نفر در بخش خصوصی و 461 نفر در بخش دولتی بوده است.

وی میزان اعتبارات بخش کشاورزی شهرستان رشت را بالغ بر 13 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود هفت میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

عظمتی از ایجاد شغل برای 420 نفر در بخش کشاورزی گیلان خبر داد و تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی و کسب و کارهای خُرد اعتباری به میزان 26 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه برای حدود چهار هزار و 245 نفر در بخش مشاغل خانگی و کسب و کارهای خُرد اشتغالزایی شده است، متذکر شد: در استان به دنبال احداث و کمک به فعالیت مراکز و کارخانه‌های صنعتی بزرگ و مادر هستیم تا بتوانیم مشکل اشتغال گیلان را برطرف کنیم.

به گزارش فارس، امروز با حضور استاندار گیلان، فرماندار رشت و جمعی از مسئولان شهرستانی و مردم تعداد هشت پروژه عمرانی و صنعتی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی سپیدرود و لاکان و شهر رشت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول