اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی خبر داد

استخدام 22 کتابدار در کتابخانه‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از برنامه استخدام 22 کتابدار جدید در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

استخدام 22 کتابدار در کتابخانه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از فاروج، علی رحیمی بعد از ظهر امروز در نشست با کتابداران این شهرستان اظهار کرد: این کتابداران در آینده نزدیک استخدام و جذب کتابخانه‌های عمومی سطح این استان می‌شوند.

وی افزود: از مجموع استخدامی‌ها برای کتابداری یک نفر به عنوان کتابدار بخش نابینایان، یک نفر برای بخش کودک و یک نفر هم در قالب کتابدار کتابخانه‌های سیار جذب خواهند شد.

رحیمی با اشاره به پایین بودن شمار کتابداران در خراسان شمالی تصریح کرد: هم اکنون 60 نفر کتابدار و کارمند در کتابخانه‌های عمومی این استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری در کارکنان کتابخانه‌های خراسان شمالی به نسبت سایر استان‌ها بالاتر است، گفت: بالا بودن میزان امانت کتاب در این استان به ویژه طی سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین مصادیق بالا بودن بهره‌وری در کارکنان کتابخانه‌های استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: با وجود کمبود کتابدار در کتابخانه‌های این استان لیکن عملکرد کتابخانه‌ها در شاخص‌های مختلف چند برابر به نسبت تعداد همکاران است.

*ایجاد طرح پیک مهر در مراکز عمومی خراسان شمالی

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط کتابخانه‌های استان برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را طرح پیک مهر عنوان کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه در قالب این طرح گنجینه کتاب در پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و سایر مراکز پر تردد ایجاد شده است، تصریح کرد: چندی قبل وزارت کشور از کتابخانه‌های استان به همین منظور تقدیر به عمل آورد.

وی گفت: این طرح ادامه داشته و قرار است مراکز مختلفی چون بیمارستان‌ها، مراکز خدماتی در قالب این طرح به گنجینه کتاب تجهیز شوند.

* دغدغه کتاب‌خوانی در خراسان شمالی بالا است

وی همچنین دغدغه کتاب‌خوانی در خراسان شمالی را بالا دانست و گفت: خوشبختانه بخش‌های مختلف فرهنگی به ویژه رسانه‌ها با انجام فضاسازی‌های لازم مردم را نسبت به فرهنگ مطالعه در جامعه حساس کرده‌اند.

رحیمی با تاکید بر اینکه در این راستا به رسانه‌ها ایمان داشته و به نقش آنان در ترویج فرهنگ کتابخانه اعتقاد داریم، تصریح کرد: اطلاع رسانی یکی از کارهای بزرگی بوده که با مشارکت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی انجام می‌شود.

وی همچنین از کتاب به عنوان بزرگ‌ترین رسانه فرهنگ ساز در جامعه یاد کرد و گفت: با وجود رشد فناوری‌ها و همچنین افزایش مشغله‌ها لیکن همچنان کتاب به عنوان مهم‌ترین کالای فرهنگی جایگاه خود را حفظ کرده است.

*کاروان کتاب صبا در مسیر عدالت فرهنگی بود

وی با اشاره به اینکه حرکت کاروان صبا برای راه اندازی سه کتابخانه مرزی در خراسان شمالی حرکتی در راستای عدالت فرهنگی بود، گفت: ما در دهه چهارم انقلاب و در مسیر پیشرفت و عدالت قرار داشته و این حضور باعث شور و نشاط فرهنگی در جامعه شد.

رحیمی با اشاره به اینکه افزون بر 50 هزار جلد کتاب در قالب این کاروان به کتابخانه‌های مرزی رباط، گیفان و داشلی قلعه با موضوعات مختلف اهدا شد، گفت: بی تردید این حرکت پاسخگویی به مطالبات رهبری بود.

وی تصریح کرد: در سطح ملی نیز حرکت این کاروان سبب معرفی هر چه بیشتر خراسان شمالی و فرهنگ غنی آن شد.

وی تقویت وفاق و همدلی بین اقوام با توجه به گویش‌های مختلف در مناطق مرزی موضوع راه اندازی کتابخانه صبا از جمله رباط با گویش ترکی، داشلی قلعه با گویش کرمانجی و گیفان با گویش تاتی از ویژگی‌های کاروان کتابخانه صبا به استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: خراسان شمالی راه اندازی اولین،‌ دومین و سومین کتابخانه مرزی در استان‌های کشور را به نام خود ثبت و ضبط کرد و این افتخاری بوده که در قالب این حرکت فرهنگی نصیب این استان فرهنگ‌پرور شد.

انتهای پیام/63001/‌ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول