اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتشار عمومی نمرات دانشجویان در سایت شخصی اساتید ممنوع است

خبرگزاری فارس: چند سالی است که میان عده‌ای از اساتید دانشگاهی باب شده که نمرات دانشجویان کلاس خویش را به صورت عمومی بر روی سایت شخصی خویش منتشر می‌سازند که این امر از نظر اخلاقی نادرست و غیر قانونی است.

انتشار عمومی نمرات دانشجویان در سایت شخصی اساتید ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، دانشجویان دانشگاه‌های استان و کشور در ایام پایانی امتحانات پایان ترم قرار دارند و با نزدیک شدن به ایام انتخاب واحد ترم تحصیلی جدید، نمرات درسی آن‌ها یکی پس از دیگری بر روی صفحه شخصی خود در سایت رسمی دانشگاه درج می‌‌شود.

از طرفی؛ چند سالی است که میان عده‌ای از اساتید دانشگاهی باب شده است که نمرات دانشجویان کلاس خویش را به صورت عمومی بر روی سایت شخصی خویش منتشر می‌سازند.

به همین جهت، از گوشه و کنار دانشگاه، اعتراضاتی مبنی بر این عمل برخی از اساتید که در تعداد بسیاری از دانشگاه‌های کشور رخ می‌دهد، شنیده می‌شود.

طی چند سال تحصیلی گذشته، میان عده‌ای از اساتید مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی قزوین نیز باب شده است که نمرات دانشجویان کلاس خویش را به صورت عمومی بر روی سایت شخصی خویش قرار می‌دهند.

مسعود کریم‌زندی مدیر کل آموزش دانشگاه کار عنوان می‌کند: به جهت رقابت علمی میان دانشجویان و حساسیت عده کثیری از آنان، قرارگیری نمرات دانشجویان به صورت عمومی بر روی سایت شخصی اساتید میان دانشجویان تنش ایجاد می‌کند.

فرزاد بابایی رئیس حراست همین واحد نیز در این خصوص ابراز کرد: قرار گرفتن نمرات دانشجویان در سایت هر شخصی اعم از استاد یا هر فرد دیگر، نشانه بی‌تجربگی آنان بوده در حالی که ممکن است دانشجویی دوست نداشته باشد فردی از نمره‌اش با خبر شود و این کار سبب نقض حقوق دانشجویان می‌‌شود.

میلاد صفاجوی یکی از دانشجویان دانشگاه کار واحد قزوین که یکی از فعالان عرصه هوشمند سازی دانشگاه‌ها و آموزش مجازی است با اشاره به رفتار عده‌ای از اساتید خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از اساتید برای بالا بردن رنکینگ سایت خود اقدام به چنین کارهایی می‌کنند و حریم خصوصی دانشجویان را خدشه‌دار می‌کنند.

وی تأکید کرد: بنده همانند دیگر دانشجویان مخالف این کار بوده و پیشنهاد می‌کنم این اساتید با طراحی سایتی مناسب و با شخصی ‌سازی کردن نمره هر دانشجو به این کار بپردازند که در واقع انجام چنین کاری هنگامی که دانشگاه خود دارای سایتی مجهز است کاری بیهوده و غیرمنطقی محسوب می‌شود.

رضا فتحی‌فرد مسئول انجمن علمی رشته صنایع همین واحد در این خصوص می‌افزاید: انتشار نمرات دانشجویان از سوی برخی اساتید، آن‌ هم به صورت عمومی، تنها نشانه‌ای از فقر آگاهی و شناخت این اساتید بوده و شاید به جهت افزایش بازدید کنندگان سایت ایشان صورت می‌گیرد.

منوچهر دشتی از مخترعان برتر استان قزوین که خود یکی از دانشجویان این دانشگاه است خاطر نشان کرد: مشکلات و معضلات آموزشی دانشجویان بسیار زیاد بوده و این اتفاق که اکثرا از سوی اساتید رخ می‌دهد در میان آن‌ها ناپیدا است.

وی اذعان داشت: باید دانشجویان با تشکیل یک گروه منسجم دانشگاهی، به راهکارهای دستیابی به شرایط آموزشی برتر بیاندیشند و مسائلی نظیر کیفیت را بررسی کنند.

شایان ذکر است علی‌رغم اینکه مسئولان دانشگاه‌ها با این عمل برخی از اساتید مخالف هستند، ولی همچنان این موضوع یکی از دغدغه‌های دانشجویان بوده و گاهاً به سبب ترس از کاهش نمره درسی‌شان، به دلیل اعتراض به استاد مربوط، از این عمل سرباز می‌زنند.

امید است با توجه بیشتر به حقوق دانشجویان و رعایت مسائل مختلف آموزشی دانشگاه‌ها، موجبات رشد آموزشی کشور را فراهم آورد و پیرو آن، دانشجویان نخبه کشور بتوانند سربلندی ملت ایران را فراهم آورند.

انتهای پیام/77007/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول