اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

رمز تکامل و پیشرفت جامعه انس با قرآن است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: رمز تکامل و پیشرفت جامعه ما انس با قرآن کریم است و اگر کوتاهی نکنیم و جوانان را با قرآن آشنا کنیم، انقلاب و نظام ما بیمه می‌شود و از خطرات مصون می‌ماند.

رمز تکامل و پیشرفت جامعه انس با قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش فعالان قرآنی استان کرمان اظهار داشت: بهترین راهکار برای شکست دشمن این است که همه قشرها به ویژه نسل جوان ما با کتاب مقدس قرآن انس بگیرند، زیرا این کتاب برای اداره زندگی بشر به قلب پیامبر گرامی اسلام نازل شده و با دیگر کتب آسمانی فرق اساسی دارد.

وی افزود: قرآن کریم با لفظ و معنا از ناحیه خداوند بر پیامبر (ص) نازل شد و حال آن که انجیل، تورات و دیگر کتب آسمانی معنای آیات آن کتب بر قلب پیامبران فرود آمد و اینکه قرآن به اجماع همه علما و دانشمندان اسلامی دست‌خوش تغییر قرار نگرفته است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در دیگر کتب آسمانی برخی مطالب و مسائل نامربوط دیده می‌شود که انسان شرم می‌کند آنها را بیان کند، بیان داشت: جامعیت قرآن از دیگر ویژگی‌های مهم آن است، قرآن برای همه جوامع و انسان‌ها آمده و تا روز قیامت همین کتاب مقدس باید مبنای حرکت و عمل ما انسان‌ها باشد.

جعفری با تأکید بر اینکه همه کتب آسمانی احتیاج به مفسر دارند و هر که از راه برسد، نمی‌تواند، خودش را مفسر قرآن معرفی کند، خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم قرآن را به نحو شایسته بخوانیم و از محضر اساتید بزرگ در این زمینه بهره‌مند شویم.

وی حدیث امام علی (ع) که فرمودند، «مردم مسلمان قرآن را فرا گیرید» را نیکوترین و زیباترین حدیث دانست و گفت: مسئله روخوانی و قرائت ساده قرآن کار بسیار مهمی است.

جعفری تصریح کرد: اگر در گذشته قبل از پیروزی انقلاب بیگانگان بر ما حکومت می‌کردند، همه شئون حیاتی ما اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در اختیار آنها بود به این دلیل که ما هنوز بیدار نشده بودیم و هنوز انقلاب اسلامی صورت نگرفته بود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ما باید به فرامین قرآن کریم عمل کنیم، گفت: اگر به آیات عمل کنیم به نتیجه اصلی می‌رسیم و اگر عمل نکنیم، هرچه زیبا قرآن را بخوانیم، نتیجه‌ای به بار نمی‌آورد.

جعفری با بیان اینکه باید جوانان را جذب قرآن کنیم، اظهار داشت: اگر یک آیه از قرآن را به درستی برای یک جوان تفسیر کنیم، عاشق قرآن می‌شود و به سمت آن می‌رود.

وی افزود: رمز تکامل و پیشرفت جامعه ما انس با قرآن کریم است و اگر کوتاهی نکنیم و جوانان را با قرآن آشنا کنیم، انقلاب و نظام ما بیمه می‌شود و از خطرات مصون می‌ماند.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول