اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سمنان خواستار شد

استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی قصه‏گویی قرآنی در دامغان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواستار استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآنی در دامغان شد.

استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی قصه‏گویی قرآنی در دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، محمدرضا سوقندی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآنی آیات در دامغان اظهار داشت: سبک قصه‏گویی در قرآن کریم منحصر به فرد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: قرآن کریم همواره برترین‏ها را معرفی کرده و یکی از این برترین‏ها، قصص قرآنی ناب و با سبک خاص خود قرآن کریم است.

وی افزود: خداوند بزرگ در داستان‏های قرآنی هیچ‏گاه به بیان جزئیات نمی‏پردازد؛ زیرا به دنبال حکمت‏ها و فلسفه‏هاست.

سوقندی بیان داشت: حضرت حق البته در جایی که بیان جزئیات موجب آشکار شدن فلسفه‏هاست، جزئیات را بیان می‏فرماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: برگزاری جشنواره قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآنی آیات در شهرستان دامغان، فتح بابی است که بتوانیم معارف قرآن کریم را از منظر جدیدی به ویژه برای کودکان تبلیغ و ترویج کنیم.

رئیس کمیته توسعه فرهنگ قرآن و عترت استان سمنان بیان داشت: میل جوانان و نوجوانان در ایران به خواندن کتاب‏های داستان و رمان بیش از حوزه‏های نوشتاری دیگر است.

سوقندی افزود: اگر قصه‏های قرآنی را تصویرسازی کنیم، آنگاه دست‏مایه‏های ادبی خوبی برای ارائه هنرهای نمایشی، تجسمی و ... خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم دبیرخانه دائمی جشنواره قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآنی آیات در دارالمؤمنین، شهر دامغان، تشکیل شود تا بتوانیم آثار بهتر و ارزنده‏تری را با استفاده از تجربیات قبلی ارائه کنیم.

نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآن کریم با شرکت هنرمندان 22 استان کشور در دامغان افتتاح شد.

این مراسم با حضور استاندار سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه دامغان، فرماندار و شهردار دامغان و جمعی از مسئولان بلندپایه استانی و شهرستانی برگزار شد.

بیش از 100 اثر از 22 استان کشور به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآن کریم رسیده است.

از بین آنها، 35 اثر به مرحله نهایی نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآن کریم راه یافتند.

این جشنواره به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی و هنری شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان ادامه خواهد داشت.

نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآن کریم (روایت آیات) از سلسله جشنواره‏های قرآنی آیات به میزبانی استان و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان و دفتر توسعه و ترویج فعالیت‏های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‏شود.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول