اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهداء(ع):

«سازندگی» راهبرد سپاه پاسداران است / ساخت بزرگ‌ترین سد بتنی جهان در ایران

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه عملیاتی سید الشهداء(ع) استان اصفهان گفت: در سند راهبری سپاه که به تصویب رهبر معظم انقلاب رسیده، سازندگی یک راهبرد است.

«سازندگی» راهبرد سپاه پاسداران است / ساخت بزرگ‌ترین سد بتنی جهان در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد استکی امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا در ساختار جدید سپاه به عنوان قرارگاه‌های دهگانه نیروهای کشور نام گذاری شد، اظهار کرد: این قرارگاه شامل، استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد می‌شود که برای آمادگی رزم و توان رزمی یگان‌ها می‌توانند مأموریت‌های عملیاتی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه نظارت، کنترل، بازرسی و برنامه‌ریزی عملیات از آغاز آمادگی فردی، جسمانی، تکنیکی، تاکتیکی در گروه‌های قرارگاه در یگان‌های مختلف از تمرین تا تاکتیک و در اردو و رزمایش، یگان و غیر یگان بر اساس مأموریت‌ها برعهده قرارگاه است، افزود: یگان‌هایی که امروز در قرارگاه سیدالشهداء(ع) و سازمان رزم مشغولند، همانند یگان‌های دفاع مقدسی هستند که نقش کلیدی داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهداء(ع) استان اصفهان تصریح کرد: در استان یزد قرارگاه سپاه الغدیر تیپ پیاده، در استان چهارمحال و بختیاری سپاه قمر بنی هاشم، در استان اصفهان لشکر عملیاتی 14 امام حسین(ع)، لشکر هشت نجف اشرف، گروه توپخانه 15 خرداد، توپخانه 40 صاحب الزمان(عج)، آماد و پشتیبانی، دانشگاه امیرالمومنین(ع)، بیمارستان شهید صدوقی، یگان‌های رزم و پشتیبانی خدمات رزم در حوزه قرارگاه عملیاتی سیدالشهداء(ع) اصفهان قرار و فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در ساختار سپاه قرارگاه سیدالشهداء(ع) وظیفه آمادگی یگان‌ها را بر عهده و در عملیات مختلف در حوزه قرارگاه در سراسر کشور انجام می‌دهند.

استکی میزان آمادگی و رزم یگان‌های قرارگاه را در حد مناسب و مطلوب عنوان کرد و گفت: در ساختار جدید سپاه گردان امام حسین(ع) بیشتر از نیروهای رزمنده و نیروهای بسیجی تشکیل شده است که یک ساختار جدید به یگان‌های رزم متصل و تعریف شده که در زمان لازم به هر مقدار نیاز عملیاتی حوزه آماده مأموریت‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ تنها قدرت ما فقط نیروی انسانی بود، تصریح کرد: نیروی انسانی عنصر اصلی و قدرت هستند که در یگان‌ها محافظت  با هماهنگی این قدرت معنوی را انجام می‌دهند.

*گروه‌های تروریستی قصد تضعیف جبهه مقاومت را دارند

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهداء(ع) استان اصفهان در مورد سوریه گفت: آنچه در سطح منطقه واقع می‌شود سعی به تضعیف جبهه مقاومت است چنانکه در سوریه ورود گروه‌های تروریستی را داریم که مردم را مورد هجوم قرار داده برای اینکه جبهه مقاومت را تضعیف کنند.

وی به برخی از پروژه‌های انجام شده این قرارگاه اشاره کرد و افزود: در این 23 سال حدود یک هزار و 900 پروژه عمرانی و صنعتی در سطح کشور انجام شده که این وظیفه محوله حتی به خارج مرزها کشیده شده است.

*ساخت بزرگ‌ترین سد بتنی جهان با ارتفاع 315 متر

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهداء(ع) استان اصفهان اظهار کرد: در سند راهبری سپاه که به تصویب رهبر معظم انقلاب رسیده، سازندگی  یک راهبرد است، چنانکه به عنوان مثال می‌توان به عملیات ساخت بزرگ‌ترین سد بتنی دو قوسی جهان به ارتفاع 315 متری در رودخانه بختیاری که بر گرفته از سرچشمه کوه های دز است اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه در ساخت پل، تونل و سد فعالیت دارد، اظهار کرد: قرارگاه‌های عملیاتی نقش بسیار مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند و در همین راستا این قرارگاه با 5 هزار و 500 پیمانکار داخلی قرار داد و تلاش می‌کند.

*محرومیت‌زدایی از نقاط محروم توسط قرارگاه عملیاتی کوثر

استکی از دیگر فعالیت‌ها را قرارگاه کوثر برشمرد و افزود: این قرارگاه با هدف محرومیت زدایی در همه استان‌ها فعال و بیشتر در عرصه تکمیل پروژه‌های ناتمام و ساخت خانه بهداشت، مدرسه کتابخانه و نیز گروه‌های جهادی فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: این قرارگاه در منطقه حاشیه کویر ایران مشغول است و با همکاری شورای اسلامی شهری، روستایی و دهداری‌ها هماهنگی شده است.

*مشارکت قرارگاه عملیاتی سید شهدای اصفهان با 30 پروژه مهم کشوری

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهداء(ع) استان اصفهان در مورد اعتبارات قرارگاه عملیاتی و پروژه‌ها گفت: بیشتر فعالیت‌های این قرارگاه عملیاتی است، اما در سه استان ذکر شده مسئولیت و محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب وزارتخانه قراردادها بسته می‌شود اما قرارداد با فعالیت‌های صنعتی با خود قرارگاه صاحب الزمان(عج) است که تا کنون در 30 پروژه مهم کشوری نقش مهمی را ایفا کرده است.

*استقرار تیپ 44 قمر بنی هاشم در غرب کشور در راستای جنگ نیمه سخت

به گفته وی سپاه مأموریت حفظ نظام جمهوری اسلامی را هم در بعد جنگ سخت و هم جنگ نرم و نیز نیمه سخت دارد که نمونه بارز آن استقرار نیرو در شمال غرب، استقرار نیرو در  قرارگاه قدس برای کنترل اشرار است که یگان‌های لشکر امام حسین(ع)، لشکر هشت نجف اشرف، توپخانه، مهندسی اصفهان مشارکت اکنون و تیپ 44 قمر بنی هاشم اکنون در غرب مستقر هستند.

*سپاه حفظ ارزش‌های نظام را بر عهده دارد

استکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ارزش‌هایی به وجود آمده که سپاه باید آن را حفظ کند، اضافه کرد: سپاه علاوه بر اینکه حفظ ارزش‌های نظام را بر عهده دارد، یک سازمان انعطاف‌پذیری است که از ابتدای انقلاب تاکنون به واسطه تهدیدها چندین بار ساختار خود را تغییر داده است.

وی در مورد نوآوری و اقدامات این قرارگاه گفت: با همکاری بسیج نخبگان و بسیج اساتید و هیئت علمی و اقشار مختلف در این زمینه اقداماتی انجام داده‌ایم.

*استقرار 16 بیمارستان تخصصی و 100 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهداء(ع) استان اصفهان تصریح کرد: سالانه چندین بیمارستان صحرایی را در مناطق محروم توسط بیمارستان صدوقی مستقر می‌کنیم و امسال نیز در سیستان و بلوچستان  درمانگاه تخصصی16 و 100 درمانگاه عمومی مستقر شده که 50 هزار مراجعه کننده و 500 عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شد.

وی همچنین کاروان راهیان نور را اقدام فرهنگی برشمرد و افزود: گروه‌های بسیج سازندگی نیز گروه‌های راهیان نور به این مناطق اعزام می‌شوند.

*مراقب کارشکنی‌های دشمن در اختلافات داخلی کشور باشیم

استکی همچنین در مورد مسئولیت رسانه‌ها گفت: دشمن درصدد تخریب کشورهای مسلمان است و باید بگوییم که اسلام دین صلح و آرامش و امنیت است و عنادی با هیچ کشوری ندارد، اما باید مراقب باشیم که دشمن نتواند از این اختلافات داخلی و خارجی موجود استفاده کند.

انتهای پیام/63012/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول