اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار منوجان:

باورهای ملی ما توان مقاومت برابر تحریم‌ها را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار منوجان گفت: برای مقابله با تهدید و تحریم‌ها بیشترین تاثیر را آمادگی فرهنگی و روحی و روانی دارد و هر چه باورهای دینی و ملی ما بیشتر باشد، توان مقاومت هم افزایش می‌یابد.

باورهای ملی ما توان مقاومت برابر تحریم‌ها را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، جهانگیر تشکری در همایش تبیین اقتصاد مقاومتی و شیوه مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: تمام جرم ما از دید دشمنان این است که پیرو اسلام ناب محمدی (ص) و گوش به فرمان رهبری و دوستدار قرآن هستیم و اگر دست از اسلام برداریم آنها با ما کاری ندارند.

وی افزود: همه تلاش آنها در این است که  امنیت را برهم بزنند و آرامش را به خطر بیندازند و ما دنبال اسلام ناب محمدی (ص) و استکبارستیزی و کشوری مستقل هستیم و دیگران دنبال الگوی واقعی ما هستند و دوست دارند که به ما اقتدا کنند.

تشکری بیان کرد: امنیت دور بودن از خطراتی که علیه منافع مادی و ارزش‌های معنوی وجود دارد، است و رشته و سرچشمه امنیت ایمان به خدا است، زیرا کسی که به خداوند ایمان داشته باشد دارای تکیه‌گاه روحی و معنوی است که به او آرامش می‌بخشد.

وی عنوان کرد: در گذشته خطرات طبیعی امنیت انسان‌ها را به خطر می‌انداخت و قحطی و خشکسالی جان مردم را می‌گرفت، اما امروز خطرات انسانی و ساخته شده‌های دست خود انسان منافع و ارزش‌ها را به خطر می‌اندازد.

تشکری اظهار داشت: در کشور ما امروز بیشترین ناامنی‌ها مربوط به ناامنی خارجی و عوامل مانند تحریم‌های اقتصادی و تبلیغات منفی رسانه‌های بیگانه هستند.

وی تصریح کرد: اگر امنیت اجتماعی و فرهنگی را توانایی حفظ الگوهای اجتماعی و سنتی یک ملت مانند زبان، مذهب، آداب و رسوم و نوع پوشش بدانیم و امنیت زیست محیطی را به معنای پایداری محیط زیست و طبیعت جانوری و گیاهی اطرافمان بدانیم، امنیت اقتصادی نیز به معنای داشتن ثبات اقتصادی، تولید انبوه، صادرات زیاد، کافی بودن منابع مالی، استفاده از منابع طبیعی و تامین رفاه اقتصادی و معیشت مردم است.

تشکری گفت: امروز نظام سلطه به دنبال این است که از طریق تهدید به اراده ملت و نظام جمهوری اسلامی و اعتقادات و افکار مردم و مسئولان به منظور تسلیم آنها در برابر آنها تاثیر بگذارد و به فضل الهی و اندیشه‌مندی امام (ره) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری از تهدید سیاسی که به معنای قصد دخالت یک قدرت خارجی در امور سیاسی کشورمان است، بیمی نداریم، زیرا می‌دانیم آنها تلاش می‌کنند از طریق کودتا براندازی نرم و ایجاد هرج و مرج و تفرقه بین اقوام به هدف برسند و ما همه آنها را نقش بر آب می‌کنیم.

وی بیان کرد: از تهدید نظامی که به دنبال ایجاد ترس و رعب و وحشت هستند، باکی نداریم، زیرا ملت خمینی پیرو نهضت حسینی است، اما تهدید فرهنگی و اجتماعی که از طریق بی‌سوادی، مواد مخدر، غرق شدن در فرهنگ بیگانه از طریق ماهواره، اینترنت  و... انجام می‌شود را باید جدی بگیریم و بیم داشته باشیم.

فرماندار منوجان افزود: تهدید اقتصادی را باید با برنامه‌ریزی، تلاش و همدلی و مدیریت درست خنثی کنیم، زیرا کشور ضعیف اقتصادی کاملا وابسته به قدرت‌های خارجی است و بیگانگان هر زمان لازم باشد از دادن کمک اقتصادی و یا خرید محصولات آن خودداری می‌کنند.

تشکری با تأکید بر اینکه ما باید در مقابل تحریم‌ها از امکانات و منابع اقتصادی خود به طور مناسب استفاده کنیم و کارآیی را بالا ببریم، گفت: برای مقابله با تهدید اقتصادی بیشترین تاثیر را آمادگی فرهنگی و روحی و روانی به خود اختصاص می‌دهد زیرا هر چه اعتقادات، باورهای دینی و ملی ما بیشتر باشد توان مقاومت هم افزایش می‌یابد.

وی افزود: ما نباید بگذاریم، دشمن از طریق این گونه جوسازی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ذهن و فکر ما را اشغال کند.

روح‌الله توکلی‌زاده معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج نیز بیان کرد: الگوی اقتصاد مقاومتی را مقام معظم رهبری مطرح کردند و باید مسئولان و مردم را به سوی اقتصاد مقاومتی پیش ببریم، زیرا راه برون‌رفت از اقتصاد مقاومتی، شناسایی فشارها، تلاش برای کاستن از فشارها، کم‌رنگ کردن فشارها و استفاده از تهدید تحریم برای ایجاد فرصت است.

وی عنوان کرد: لوازم اقتصاد مقاومتی شامل استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی، اهتمام جدی به حل مشکلات مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و مبارزه با اسراف است.

انتهای پیام/2655/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول