اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

دشمن برای ضربه به انقلاب منتظر یک روزنه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام گفت: دشمن منتظر است که از هر طریقی به انقلاب ضربه وارد کند که باید مردانه و در عمل در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد.

دشمن برای ضربه به انقلاب منتظر یک روزنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری صبح امروز در حاشیه جشن انقلاب در روستای القچین علیای چرام با بیان این‌که مقداری تأمل کنیم تا ببینیم هدف از برگزاری این جشن‌ها چیست و با اشاره به فرموده امام که این دهه ایام‌الله است، اظهار کرد: اگر به قرآن نگاه کنیم، ایام‌الله در قرآن و آن‌جا که خداوند خطاب به حضرت موسی (ع) می‌فرماید «ای موسی ایام‌الله را زنده بدار و از آن یاد کن»، ذکر شده است.

امام جمعه چرام با اشاره به بیانی از مرحوم علامه طباطبایی که «ایام‌الله یعنی یکی از روزهایی که در آن یکی از نشانه‌های خداوند خود را نشان داده است»، افزود: یعنی در آن روزها اتفاقی افتاده و مشکلات بسیار بزرگی به وجود آمده است.

وی مأمور بودن ما در این ایام برای برگزاری جشن و نگه ‌داشتن یاد ایام‌الله را به خاطر یک مطلب دانست و عنوان داشت: هدف این است که با آمدن دهه مبارک فجر به یاد بیاوریم که 34 سال گذشته چه اتفاق بزرگی افتاده و باعث صورت گرفتن این افتخار فرخنده شد.

این مسئول با اشاره به این‌که بعد از ولایت امام علی (ع) که 4 سال و نه ماه بحث خلافت، امامت و ولایت ظاهری بر مردم را داشتند، خاطرنشان کرد: بعد از حضرت علی (ع) دیگر هرگز بحث ولایت ظاهری که یکی از اهداف‌ پیامبران و اوصیای الهی است را نداشتیم.

جهت پیشبرد احکام اسلام، باید یک حکومت ظاهری باشد

حجت‌الاسلام طزری با تأکید بر این مطلب که برای پیشبرد احکام اسلام، باید یک حکومت ظاهری باشد که بتواند موانع را برطرف کند به فرموده خداوند در قرآن کریم که « ای پیغمبر با طرف مقابلت با منطق صحبت کن و اگر اهل منطق نبود جدال کن اما اگر اهل جدال هم نبود با او مبارزه کن» اشاره کرد.

وی با بیان این‌که ما به برکت خون‌های ریخته شده و مجاهدت‌های علمایی که بعد از ائمه معصومین روی کار آمدند انقلاب را به دست آوردیم، گفت: حدود یک‌هزار و 360 طول کشید تا دوباره حکومت اسلامی به دست امامیه افتاد و این اتفاق بسیار فرخنده‌ای است.

خطیب جمعه چرام با اشاره به آیات و روایات و با بیان اینکه ایجاد حکومت اسلامی اجرای همه احکام و فرامین است، ابراز داشت: امام خمینی (ره) با 15 سال مجاهدت‌هایی که انجام گرفت، توانستند حکومت را برگردانند.

این مسئول مذهبی در چرام با تأکید بر این مطلب که برخی از جان خود گذشتند تا ما را به عزت برسانند و برخی از آبروی خود چشم پوشی کردند تا ما امروز به این درجه برسیم، اذعان داشت: ما وظیفه داریم از جان و مال خود برای حفظ این نظام مایه بگذاریم و با به‌به و چه‌چه گفتن هیچ امر مهمی اتفاق نخواهد افتاد چرا که دشمن منتظر است.

حجت‌الاسلام طزری با ذکر فرمایش مقام معظم رهبری که «دشمن نمی‌تواند بر ما منت بگذارد» و با بیان این مطلب که استکبار برای کوچک کردن انقلاب دست به هر کاری زده است، متذکر شد: دشمن هر حربه‌ای را برای از کار انداختن این نظام به کار برد اما به برکت مقاومت و ایستادگی مردم ما راه به جایی نبرد.

انتهای پیام/82002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول