اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از جشنواره فجر

«دل بی‌قرار» قلب‌های مخاطبان را به لرزه درآورد

خبرگزاری فارس: در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر دل بی‌قرار توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و احساسات آنها را برانگیزد.

«دل بی‌قرار» قلب‌های مخاطبان را به لرزه درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان چهارمین روز از جشنواره فجر اصفهان نیز همچنان رونق چندانی نداشت اما فیلم دل بی‌قرار به کارگردانی قربان محمدپور توانست از میان سه فیلم به نمایش درآمده در این روز بیشتر از بقیه مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

داستان این فیلم الهام گرفته از زلزله رودبار و منجیل است که در طی آن خانواده‌ای شامل مادر و دختر و پسر خانواده به طور کامل از هم جدا می‌شوند، در حالی که هیچ‌کدام نمی‌دانند دیگری زنده است.

پس از 20 سال مادر خانواده که در این مدت دچار فراموشی بوده است حافظه خود را به دست می‌آورد و به دنبال خانواده‌اش می‌گردد ضمن اینکه طی ماجراهایی دختر و پسر نیز یکدیگر را یافته و خانواده بار دیگر گرد هم‌ می‌آیند.

نکته جالب اینجاست که با اینکه این فیلم را نمی‌توان چندان حرفه‌ای و شاخص دانست پس از گذشت چهار روز برای نخستین بار توانست احساسات حاضران در سالن سینما را برانگیزد و سالن سینما از حالت سکوت دایم در طول فیلم خارج کند.

نباید از نظر دور نگه‌ داریم که این فیلم پس از گذشت چهار روز یکی از معدود فیلم‌هایی بود که داستان آن توانست تا پایان مخاطب را به خود جذب کند و تا حد امکان نیز از بیهوده‌گویی در فیلم پرهیز شده بود و داستان فیلم دارای تعلیق و فراز و فرودهای مناسب بود.

فیلم دل بی‌قرار سرشار از لحظاتی بود که زخمه بر تار دل تماشاگران می‌زد و بارها و بارها مخاطبان فیلم اشک را از چشمان خود زدودند ضمن اینکه بازی خوبی از برخی بازیگران برای این صحنه‌ها گرفته شده بود.

در واقع فیلم دل بی‌قرار جزو معدود فیلم‌های جشنواره امسال بود که مخاطبان دیدن آن در سانس‌های دیگر را به یکدیگر پیشنهاد می‌دادند و مطابق آراء نیز تماشاگران نسبت به فیلم‌های روزهای گذشته از این فیلم احساس رضایت بیشتری داشتند.

برعکس فیلم دل‌ بی‌قرار «از تهران تا بهشت» به کارگردانی ابوالفضل ستاری را می توان منطبق بر داستانی دو خطی دانست که بیش از حد طولانی شده بود و نتوانست توجه مخاطبان را برانگیزد.

این فیلم که به جای عملیات مهد کودک به کارگردانی فرزاد اژدری به نمایش درآمده بود داستان زن و مردی است که فرزندی ندارند و فیلم از جایی شروع می‌شود که زن باردار و خوشحال است اما شوهرش در خانه نیست و زن به دنبال وی می‌گردد، در این جست و جو زن مکانی به نام بهشت را پیدا می‌کند و سیر و سلوکی خاصی را  در فیلم شاهد هستیم.   

می‌توان گفت این فیلم با ساختار خاص خود سعی کرده روابط اجتماعی در یک شهر صنعتی را به بوته نقد بگذارد که گرچه در این امر تا حدودی موفق بوده اما در نهایت با کش دادن بیهوده داستان تنها مخاطبان را خسته کرده است.

همچنین فیلم خاکستر و برف به کارگردانی روح‌الله سهرابی روز گذشته در سه سانس به نمایش درآمد که داستان آن برداشت آزادی از زندگی و شهادت شهید داود منصوری است که نقش مادر قصه را نیز مادر همین شهید بازی کرده و  کامبیز دیرباز نیز برای بازی در نقش خاکستری این فیلم 15 کیلو وزن اضافه کرده و با چهره ای 15 سال پیرتر بازی می‌کند.

این فیلم می‌تواند نیز به نسبت توانست با ساختار ملودرام خود ارتباطی مناسبی را در برخورد با مخاطب خود تعریف ‌کند اما با این وجود برای مخاطبان عام چندان جذاب و پر کشش نبود.

به گزارش فارس به نظر می‌رسد روزهای دیگر جشنواره فجر اصفهان نیز روند سرد کنونی را دنبال کند و البته این احتمال وجود دارد که با توجه به اینکه از هم اکنون مخاطبان منتظر اکران فیلم «هیس، دخترها حرف نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده هستند هفته آینده جنب و جوشی نوین را در جشنواره فجر اصفهان شاهد باشیم.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول