اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیر جشنواره فجر در اصفهان:

27 فیلم فجر در اصفهان اکران می‎شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام دبیر جشنواره فجر در اصفهان گفت: اصفهان 27 فیلم فجر را اکران می‎کند، همچنین با 7 سینمای دیجیتال پس از پایتخت رتبه دوم را دارد.

27 فیلم فجر در اصفهان اکران می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی تمنایی ظهر امروز در نشست خبری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بیان اهداف برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با جشنواره فجر تهران اظهار کرد: ایجاد فضای شور و نشاط فرهنگی در استان، آشتی مردم با سینما، به روز کردن اطلاعات مخاطبان سینما و کم کردن هزینه هنرمندان و مردم برای دیدن فیلم‎های جشنواره، اهداف همزمانی جشنواره فجر اصفهان و تهران بوده است.

وی ادامه داد: جشنواره فجر در اصفهان 14 تا 23 بهمن‎ماه در اصفهان برگزار می‎شود و روزی 24 اختتامیه جشنواره برگزار می‎شود.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان و قائم مقام دبیر جشنواره فجر در اصفهان گفت: 27 فیلم در جشنواره فجر امسال در اصفهان حضور دارد که 10 فیلم در بخش سودای فیلم، 8 فیلم در بخش نگاه نو و 9 فیلم در بخش آئینه سینمای ایران به نمایش گذاشته می‎شود.

وی از فیلم‎های بخش سوادی سیمرغ که در اصفهان، اکران می‎شوند نام برد و گفت: «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشوقت، «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان، «ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی، «برلین 7- » به کارگردانی رامتین لوافی و تهیه کنندگی سیامک پور شریف، «آفتاب، مهتاب، زمین» به کارگردانی علی قوی تن در اصفهان اکران می‎شوند.

تمنایی از داوران آثار سودای سیمرغ در اصفهان نام برد و تصریح کرد: امیر هوشنگ جمشیدیان، سید محمد طباطبایی، آرش رنجبر، مجید صدیقی و پژمان قاری در یک کمیته به ریاست پژمان قاری فیلم‌های جشنواره را داوری خواهند کرد.

وی ادامه داد: «استرداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی محسن آقا علی اکبری ـ بنیاد سینمایی فارابی، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» به کارگردانی محمد هادی کریمی و تهیه کنندگی علی لدنی، «گهواره ای برای مادر» به کارگردانی پناه برخدا رضایی و «هیس دختر‎ها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده و تهیه کنندگی پوران درخشنده سایر فیلم‎هایی هستند که در بخش سودای سیمرغ اکران می‎شوند.

این مسئول ادامه داد: امسال فیلم‎ها به صورت دیجیتال اکران می‎شود  و سینما سپاهان، ساحل و خانواده به استقبال جشنواره می‎روند، همچنین 3 سینمای قدس 1 و قدس 2 و ایران نیز دیجیتال می‎شوند تا اصفهان پس از پایتخت بیشترین سینماهای دیجیتال را داشته باشد.

وی اضافه کرد: سانس سینماهای برگزار کننده در ساعت 16، 18 و 20 بعداظهر است و مبلغ فروش بلیط هم طبق روال سینما است.

انتهای پیام/2301/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول