اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

جشنواره ملی صدای عشایر، توان بالای گردشگر پذیری مناطق عشایرنشین کشور را نمایش داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره ملی صدای عشایر توانست به خوبی توانمندی‌های بالای عشایر کشور را در جذب گردشگر نمایش دهد.

جشنواره ملی صدای عشایر، توان بالای گردشگر پذیری مناطق عشایرنشین  کشور را نمایش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: این جشنواره فرصتی برای عرضه و ارائه توان عشایر در رونق صنعت گردشگری کشور را فراهم کرد.

وی جشنواره ملی صدای عشایر را ابتکار منحصر به فرد و خوبی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواند و گفت: این جشنواره سبب شد استان‌ها بتوانند در عین نمایش اقتدار و همبستگی اقوام، تفاوت‌ها و قابلیت‌های متعدد و متنوع عشایر مناطق گوناگون را نیز نشان دهند.

محمدی با تاکید بر اینکه جشنواره ملی صدای عشایر ایران با هدف معرفی ظرفیت‌های عظیم مناطق عشایری کشور و سلوک زندگی و دلاورمردی‌های آنان برگزار شده، میراث معنوی عشایر را بسیار غنی، پر جاذبه و اصیل خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تعداد آثار عشایر این منطقه در میان فهرست میراث ناملموس ثبت شده آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ورنی بافی، قالی بافی، پخت نان محلی، البسه و دوخت پوشاک سنتی و بسیاری دیگر از میراث معنوی این خطه یا مختص عشایر بوده و یا از آنها بسیار الهام گرفته است.

محمدی تصریح کرد: «مهارت برپا کردن و برچیدن آلاچیق - مسکن عشایر منطقه ی ارسباران» که اخیرا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در این مراسم رونمایی شد، یکی از جنبه‌های هویت عشایر و همچنین عاملی برای جذب گردشگران به شمار می‌رود.

یادآور می شود، جشنواره ملی «صدای عشایر» از روز  14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر در محل نمایشگاه بین‌المللی برپا شد.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول