اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه‌ فجر

مرکز خیریه نگهداری معلولان در سریش‌آباد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: به ‌مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، مرکز خیریه نگهداری و توانبخشی معلولان‌ذهنی در سریش‌آباد قروه راه اندازی شد.

مرکز خیریه نگهداری معلولان در سریش‌آباد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، برای تجهیز این‌ مرکز که نخستین مرکز هیئت امنایی انجمن معلولان در سطح استان است، تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که 200 میلیون ریال آن توسط خیرین اهدا شده است.

در این مرکز 41 معلول‌ذهنی بالای 14 سال نگهداری می شود.

این مرکز ظرفیت پذیرش 50 معلول را داراست که خیرین‌حاضر در مراسم دیروز 120 میلیون ریال به‌صورت نقدی و 350 میلیون‌ریال تعهد کمک به این مرکز را متقبل شدند.

مدیرکل بهزیستی کردستان در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به فعالیت 23 مرکز نگهداری‌معلولین در سطح‌استان، گفت: از این تعداد، 7 مرکز در شهرستان قروه وجود دارد.

وی انجمن معلولان قروه را از فعال‌ترین انجمن‌های استان و سطح کشور معرفی‌کرد و افزود: این‌ انجمن با 15سال سابقه‌ تأسیس، یک‌هزار و 200 نفر عضو دارد که تا کنون موفقیت‌های چشمگیری را در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری کسب کرده است.

قریشی افزود: به منظور تجهیز مناسب این مرکز 150 میلیون ریال اعتبار به این مرکز تخصیص می یابد.

فرماندار قروه نیز در آیین راه‌اندازی این مرکز گفت: انجام امور‌خیریه در جامعه اسلامی از روی ترحم نیست بلکه به‌واسطه هدفی والاتر که همانا جلب رضای خدا است صورت می‌گیرد.

محمدرسول شیخی‌زاده تصریح کرد: کمک‌کردن و انجام کارهای خیر، به‌عنوان یک ارزش برای تمام جوامع مطرح بوده است که مسلمانان به واسطه تبعیت از دینی کامل و برگزیده اسلام در انجام این امور همواره پیشتاز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه خیرین و انسان‌های صالح و مومن با مشارکت در تامین هزینه‌های مراکز نگهداری معلولین، رضایت و خشنودی خداوند را برای خود به دست می‌آورند، افزود: فعالیت و خدمت در مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین ‌ذهنی مصداق‌ کامل ایثار است.

فرماندار قروه در پایان سخنان خود، حضور رو به گسترش مردم در این عرصه را بیانگر دینی بودن جامعه دانست و گفت: کار این گروه از ارزش بالا و اجر زیادی برخوردار است چرا که آنان زمینه توانمند‌سازی افراد معلول و ناتوان را در جامعه فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/79009/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول