اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون والیبال:

کردستان از قافله والیبال کشور عقب‌مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون والیبال گفت: به دلیل حواشی و اتفاقات پیش‌آمده در والیبال کردستان، در حال حاضر این ورزش از سایر استان‌ها عقب‌مانده و برای جبران باید به اختلافات پایان داد.

کردستان از قافله والیبال کشور عقب‌مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا داورزنی ظهر امروز در مجمع انتخاباتی ریاست هیئت والیبال کردستان در محل اداره‌کل ورزش و جوانان این استان ریشه عقب‌ماندگی والیبال در کردستان را وجود اختلافات و دودستگی‌ها در میان فعالان این ورزش در استان دانست و با اشاره به لطمه‌بزرگ این قضیه برای ورزش گفت: نباید اجازه داد دود این حواشی و اختلافات به چشم والیبال و ورزشکاران این رشته برود.

وی با یادآوری مجمع انتخاباتی قبلی این رشته در استان کردستان ناتوانی در کسب آرای لازم از سوی تنها نامزد هیئت را موجب شگفتی دانست و افزود: البته از بعد دموکراسی اینکه هر فردی در انتخاب فرد اصلح از دیدگاه خود مخیر است امر پسندیده‌ای است اما از طرف دیگر با این اقدام می‌توان به وجود اختلافات در والیبال کردستان پی برد.

رئیس فدراسیون والیبال، ظرفیت‌بالای جسمانی ورزشکاران‌ کردستانی با توجه به شرایط اقلیمی و فیزیک‌بدنی خاص مردمان این منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جای تاسف دارد که با وجود این منبع سرشار نیرو و توان والیبال کردستان جایی در میان استان‌های برتر این رشته در کشور ندارد چرا که توان‌ بدنی ورزشکاران‌کردستان از 70 درصد دیگر استان‌های کشور بالاتر است.

داورزنی با انتقاد مجدد از دودستگی‌های موجود در والیبال کردستان حضور بازیکنان ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف از استان‌های دیگر را نشانه توجه آنها به سازندگی در این ورزش دانست و از دست‌اندرکاران این رشته در استان خواست تا با گام نهادن در مسیر همکاری و همراهی، با‌هم این عقب‌ماندگی را جبران کنند.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات مالی بهانه‌ای برای نپرداختن به این ورزش باشد تصریح کرد: برخی بازیکنان ملی‌پوش از روستاها به تیم‌ملی راه یافته‌اند که این مسئله بیانگر این است که کار ناممکن و نشدنی وجود ندارد.

داورزنی رسالت مهم هیئت والیبال استان را فراهم آوردن شرایط برای کشف و دیده‌شدن استعدادهای این ورزش عنوان و برگزاری مسابقات و کلاس‌های آموزشی‌مختلف را در همین‌راستا ارزیابی کرد.

رئیس فدراسیون والیبال شرط انجام این اقدامات را حضور‌ فعال هیئت در مسائل‌مختلف دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه، ریاست جدید هیئت باید از تمام ظرفیت دستگاه‌های دولتی و بخش‌خصوصی استفاده کند.

به گفته این مسئول، تلاش مدیریت‌هیئت سبب می‌شود تا با توجه به علاقه‌مندی مردم استان، مسئولان‌ اجرائی نیز توجه خود را معطوف به این ورزش کرده و امکانات مختلف را در اختیار هیئت قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ورزش والیبال را تنها رشته‌ای در کشور عنوان کرد که ورزشکاران آن در تمامی رده‌های سنی موفق به راهیابی به رقابت‌های جهانی شده‌اند و والیبال را از این نظر، منحصر به فرد خواند.

داورزنی والیبال را ورزش نخست کشور در شرایط کنونی دانست و افزود: نقش محوری این ورزش در آسیا نشان از کار و برنامه‌ریزی جدی از سوی فدراسیون در این ارتباط دارد.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان ابراز امیدواری کرد پیشکسوتان و فعالان این ورزش در سطح استان همکاری خود را با ریاست جدید هیئت والیبال افزایش‌داده تا این رشته‌ورزشی در آینده نزدیک شاهد اوج‌گیری در کشور و حضور ورزشکاران در رده‌های مختلف ملی باشد.

انتهای پیام/79012/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول