اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد

برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب در 3 هزار مدرسه

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب در 3 هزار مدرسه کشور خبر داد و گفت: بر این اساس بیش از 50 هزار نفر دانش‌آموز در این جشنواره مشارکت دارند.

برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب در 3 هزار مدرسه

حامد علامتی در حاشیه رونمایی از نخستین نرم‌افزار مدرسه انقلاب در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب از 14 تا 25 بهمن ماه امسال در سراسر کشور از مشارکت بیش از 50 هزار نفر دانش‌آموز در این جشنواره خبر داد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستانی مشارکت دارند، عنوان کرد: در این طرح، بیش از 3 هزار مدرسه سراسر کشور با هدف بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری، بازخوانی آرمان و اندیشه‌های امام راحل(ره) و اندیشه‌های انقلاب اسلامی فعالیت دارند.

به تأکید دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور، ویژگی اصلی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» ابتکار عمل و خلاقیت دانش‌آموزان است.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره با هدف انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان، بصیرت‌آفرینی، معرفت‌بخشی، رفتارسازی و تجربه آفرینی در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان بر اساس موضوعات و اهداف مشخص شده، ابتکارات، خلاقیت و پویایی خود را در غرفه‌های نمایشگاه‌ها به منصه ظهور می‌رسانند.

به گفته علامتی پاسداری از ارزش‌های انقلاب در مدرسه، پرچم‌داری آرمان‌های انقلاب، تقویت بصیرت دانش‌آموزان در زمینه هویت اسلامی، شناخت سیر تاریخی انقلاب، پرداختن به اصول ارزشی و دستاوردهای انقلاب از اهداف این جشنواره است.

علامتی افزود: تحقق دو مأموریت نیروسازی و جریان‌سازی در سطح مدارس، تعمیق بصیرت، قدرت تفکر و تحلیل انقلاب در میان دانش‌آموزان و بازخوانی بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مقاطع خاص پس از پیروزی انقلاب از رویکردهای ویژه این جشنواره است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه مدرسه انقلاب عده‌ای از دانش‌آموزان نرم‌افزار تولید می‌کنند و برخی روزنامه‌دیواری یا محصولات فرهنگی با موضوعات انقلاب اسلامی، تصریح کرد: عده‌ای نیز دستاوردهای نظام را در حوزه نرم‌افزاری و در حوزه سخت‌افزاری، حوزه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و حوزه‌های مختلفی که از سبک زندگی اسلامی گرفته تا حجاب و عفاف و پیامبر اعظم (ص)، به نمایش می‌گذارند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه فعالیت دانش آموزان در این جشنواره تا پایان اسفند ماه سال جاری در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری، ارزیابی می‌شود، گفت: برگزیدگان این جشنواره در روز 20 فروردین ماه 92، (روز ملی فناوری هسته‌ای) معرفی و در تیرماه 92 نیز تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام/89004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول