اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان خبر داد

برگزاری نمایشگاه استانی «مدرسه انقلاب» در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان از برگزاری نمایشگاه استانی «مدرسه انقلاب» در همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در راستای تقویت بینش دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی است.

برگزاری نمایشگاه استانی «مدرسه انقلاب» در همدان

مجتبی قمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه در این ایام باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به سمع و نظر همگان برسانیم، اظهار داشت: توجه دادن به رخداد انقلاب اسلامی و دستاوردهای پس از آن از این منظر حائز اهمیت است که نسبت به عظمت این انقلاب مردمی بیش از پیش آگاهی یابیم.

وی با اشاره به رسالت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی مبنی بر نیروسازی و جریان‌سازی به برپایی نمایشگاه دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» در راستای این مهم و توجه دادن به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی همدان با بیان اینکه این نمایشگاه از 14 بهمن ‌ماه آغاز شده و تا 25 این ماه نیز برپا خواهد بود، تصریح کرد: موضوع این نمایشگاه تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی در سطح مدرسه به عنوان کانون نیروسازی، تقویت احساس تعلق قلبی دانش‌آموزان با امام خمینی(ره)، انقلاب، شهدا و تقویت روحیه حماسی دانش‌آموزان از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در همدان است.

قمری به بازخوانی فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در مقاطع خاص پس از انقلاب در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هدف از این برنامه تقویت بینش دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی است.

وی به نیروسازی و جریان‌سازی در سطح مدرسه و نیز فعال‌سازی انجمن‌های اسلامی مدارس طبق فرمایش رهبری به عنوان سنگرهای فکری و فرهنگی انقلاب، اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه شامل پنج سرفصل عمده است که هر سرفصل حاوی مفاهیم کلیدی در انقلاب اسلامی نظیر ولایت فقیه، استکبارستیزی، استقلال و پیشرفت عدالت است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی همدان با بیان اینکه سرفصل دوم این نمایشگاه شامل شناخت ابعاد انقلاب مثل تاریخ انقلاب، انقلاب و بیداری اسلامی، نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: سرفصل سوم شامل اندیشه امام و رهبری همچون مطالبات رهبری از دانش‌آموزان و آموزش و پرورش، نقش امام و رهبری در عبور از چالش‌ها و سبک زندگی اسلامی است.

به گفته وی، سرفصل چهارم نمایشگاه«مدرسه انقلاب» شامل اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ایران 1404، انقلاب اسلامی و مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج)، دانش‌آموز و مدرسه طراز انقلاب اسلامی است.

قمری با بیان اینکه بخش پنجم این نمایشگاه شامل برنامه‌های جانبی، هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج)، شهدای دانش‌آموز و فعالیت‌های انجمن اسلامی مدرسه و... است، خاطر نشان کرد: با همکاری مرکز اسناد ملی غرب کشور 100 قطعه عکس و 30 قطعه روزنامه در زمینه راهپیمایی‌های مردم همدان و نقش این استان در انقلاب اسلامی جمع‌آوری شده که در نمایشگاه گنجانده می‌شود.

وی در پایان ابراز داشت: مجموعه نمایشگاهی «مدرسه انقلاب» حاوی 75 تا 110 پوستر نمایشگاهی با موضوع انقلاب و دهه فجر است.

انتهای پیام/89004/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول