اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در مدارس قم

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم از برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در مدارس قم خبر داد.

برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در مدارس قم

حجت‌الاسلام محمدرضا سرلک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سراسر مدارس راهنمایی و دبیرستان استان قم در دهه فجر ابراز داشت: در این نمایشگاه‌ها قرار است دانش‌آموزان در 10 موضوعی که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به آنها اعلام کرده نمایشگاه‌هایی برگزار کرده و دیگر دانش‌آموزان را با معارف انقلاب اسلامی آشنا کنند.

وی ادامه داد: افتتاحیه نمایشگاه‌ها در روز 14 بهمن برگزار شده و این فعالیت‌ها تا 25 بهمن ادامه دارد و مسابقه ویژه نمایشگاهی نیز در این مدت برگزار خواهد شد که در نهایت نمایشگاه‌های برتر در مدارس تجلیل می‌شوند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم خاطرنشان کرد: بیشتر مسئولیت در برگزاری این نمایشگاه به عهده دانش‌آموزان است اما در کنار این فعالیت‌های دانش‌آموزی برنامه‌هایی مانند جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان با موضوع انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. 

*بررسی مفاهیم کلیدی در انقلاب اسلامی در مدارس

وی با اشاره به موضوعات غرفه‌های این نمایشگاه گفت: مفاهیم کلیدی در انقلاب اسلامی از جمله ولایت فقیه، استکبارستیزی، شناخت ابعاد انقلاب اسلامی مانند بیداری اسلامی آشنایی با اندیشه‌های رهبری و برای دانش‌آموزان دختر، حجاب، مهدویت و انتظار از موضوعات طرح مدرسه انقلاب هستند.

وی ابراز داشت: یکی از غرفه‌های این نمایشگاه در هر مدرسه، غرفه خاطره‌گویی انقلاب است که در آن دانش‌آموزان با حال و هوای دوران انقلاب آشنا می‌شوند.

سرلک ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف ادبی و هنری در دهه فجر و ایجاد رقابت‌های ورزشی میان دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند شور و شوق را در دهه فجر به مدارس بیاورد. 

*برگزاری همایش نسل چهارمی‌های انقلاب اسلامی

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای علمی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های دهه فجر است، اظهار کرد: سلسله همایش‌های نسل چهارمی‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در این زمینه طراحی شده است.

وی گفت: افتتاحیه همایش نسل چهارمی‌های انقلاب در روز دوم دهه فجر برگزاری شده است که در این افتتاحیه جمع کثیری از دانش‌آموزان قمی و خانواده‌های آنان حضور داشتند.

سرلک عنوان داشت: این همایش با هدف ارتباط برقرار کردن میان نسل چهارمی‌ها و نسل اولی‌های انقلاب اسلامی برگزار شد و در آن اساتید دانشگاه به تبیین مسائل مرتبط با انقلاب اسلامی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این همایش‌ها با همکاری آستانه حضرت معصومه(س) ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: در این همایش‌ها پیشکسوتان انقلاب اسلامی حقایق آن دوران را برای نوجوانان شرح می‌دهند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دهه فجر امسال برگزاری اردوهای علمی است که در این اردوها دانش‌آموزان با دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی و خودباوری که این انقلاب به جوانان داده است، آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/ 78006/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول