اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری مدرسه انقلاب خبر داد

ثبت‌نام سه هزار مدرسه متوسطه کشور در جشنواره «مدرسه انقلاب»

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری مدرسه انقلاب در گیلان از ثبت‌نام سه هزار مدرسه متوسطه کشور در جشنواره مدرسه انقلاب خبر داد.

ثبت‌نام سه هزار مدرسه متوسطه کشور در جشنواره «مدرسه انقلاب»

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،‌ اسماعیل جانعلی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه مدرسه انقلاب در دبیرستان شهید رجایی این شهر اظهار کرد: جشنواره مذکور در قالب نمایشگاه­‌های دانش‌آموزی در سطح مدارس متوسطه کشور با محوریت انجمن­‌های اسلامی مدارس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ از اوایل پیروزی انقلاب با انواع وسایل بدون هزینه‌ای دانش‌آموزان نمایشگاه‌ها و جشن‌های خود را برگزار می‌کردند که یکی از بسترهای زنده ماندن انقلاب محسوب می‌شود و شور و هیجان به وجود‌ آمده به واسطه جشن‌های مدرسه‌ای از نقاط عطف انقلاب است.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری «مدرسه انقلاب» با بیان اینکه جشنواره از 14 تا 25 بهمن‌ ماه در مدارس کشور برگزار می‌شود،‌ تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره مدرسه انقلاب در گیلان مستقر بوده و اختتامیه این جشنواره 20 فروردین‌ ماه سال 92 است.

وی با اشاره به ویژگی‌های غرفه‌های نمایشگاه‌های جشنواره «مدرسه انقلاب»‌،‌ اضافه کرد: غرفه‌ای بودن،‌ داشتن راوی دانش‌آموز و موضوع متفاوت از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

جانعلی‌پور از ثبت‌نام سه هزار مدرسه متوسط کشور در جشنواره مدرسه و انقلاب خبر داد و اضافه کرد: هر مدرسه‌ای که بتواند حضور مسئولان شهری و استانی را برای بازدید از نمایشگاه فراهم کند در داوری نهایی از امتیاز خوبی برخوردار می‌شود.

وی همکاری بین تشکل‌های دانش‌آموزی مدارس مانند بسیج دانش‌آموزی،‌ انجمن اسلامی و ... را از امتیازهای ویژه این نمایشگاه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: محورهای جشنواره مدرسه انقلاب مفاهیم کلیدی در انقلاب اسلامی، شناخت ابعاد آن، اندیشه امام (ره) و رهبری،‌ اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بخش جانبی آن است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان برنامه‌های جانبی نمایشگاه جشنواره مذکور را در قالب‌های عکس،‌ تئاتر، آثار هنری، فیلم و ... عنوان کرد و گفت: پاسداری از ارزش‌های انقلاب در سطح مدرسه و پرچمداری آرمان­‌های انقلاب در محیط دانش‌آموزی،‌ بازخوانی سخنان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مقاطع خاص پس از پیروزی انقلاب، تعمیق بصیرت، قدرت تفکر و تحلیل انقلابی در بین دانش آموزان و ... از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه دبیرستان‌های متقاضی شرکت در جشنواره مدرسه انقلاب می‌توانند به آدرس http://jashnvare-anjoman.ir/ مراجعه کنند، یکی از اهداف فعال‌‌سازی انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های دانش‌آموزی را نقش‌‌آفرینی نسل چهارم در تحقق و اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول