اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان عنوان کرد

وصول 147 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: در 10 ماهه نخست امسال 147 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که معادل 110 درصد سهم مصوب آن است.

وصول 147 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین دهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد: تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌ای و عمرانی و تنظیم برنامه‌های اقتصادی از اولویت کاری این سازمان است به طوری که در بحث تأمین مالی پروژه‌های عمرانی سال گذشته 665 میلیارد ریال به خزانه دولت پرداخت شده است.

وی بیان کرد: درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته 161 میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال 84 از نظر رشد 5 برابر رشد شده است.

*پرداخت سود سهام عدالت به یک میلیون کردستانی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان در ادامه به پرداخت سهام عدالت به یک میلیون نفر در استان از سال 85 تاکنون اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون نفر از جمعیت 1.5 میلیون نفری استان سهام عدالت دریافت کردند و اخیرا 73 هزار نفر از کارگران ساختمانی برگه‌های دعوتنامه سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

دهقانی اضافه کرد: با احتساب بعد 3 نفری هر خانوار کارگر ساختمانی، 250 هزار نفر دیگر نیز سهام عدالت دریافت خواهند کرد و این رقم به یک میلیون و 250 هزار نفر در استان افزایش می‌یابد.

وی اعلام کرد: از آغاز زمان اجرای طرح واگذاری سهام عدالت تا سال 87 در مجموع 30 میلیارد تومان سود سهام عدالت در بین اقشار مختلف مردم استان توزیع و پرداخت شد و از سال 87 تاکنون هیچ گونه سود سهامی عدالت پرداخت نشده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کردستان گفت: ارزش سود سهام عدالت هم‌اکنون 3.5 برابر ارزش ریالی دارد و این به اقتصاد خانوارها کمک می‌کند.

دهقانی موضوع هدفمندی یارانه‌ها را نیز مورد بحث قرار داد و گفت: در زمینه هدفمندی یارانه‌ها نیز در حال حاضر 442 هزار و 702 خانوار کردستانی ماهانه 71 میلیارد تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

وی از افرادی که تغییر سرپرست خانوار می‌شوند خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت آن در سیستم برای دریافت یارانه نقدی اقدام کنند.

*تعیین تکلیف 25 فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در کردستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان در ادامه این جلسه از فعال کردن ستاد سرمایه‌گذاری با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری داخلی در استان کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا 7 جلسه بررسی مسایل و مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی برگزار شده و به مشکلات 36 سرمایه‌گذار داخلی رسیدگی شده است.

دهقانی فعال کردن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با رویکرد جلب و جذب سرمایه‌گذار خارجی را از دیگر اقدامات مهم و موثر در استان عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا تنظیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری به یک روش علمی و قاعده‌مند و تخصصی انجام شده و این مهم تاکنون در کردستان حلقه مفقود شده بود.

وی به تعیین تکلیف 25 فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در استان در راستای فعال کردن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سایت سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان با بیان اینکه از سال 82 تاکنون 29 میلیون دلار ارز از طریق سرمایه‌گذاران وارد استان کردستان شده است، اظهار کرد: از این میزان ارز وارد شده از سال 85 تاکنون 25 میلیون دلار وارد کردستان شده است.

دهقانی کل سهم ارز وارد شده به استان از طریق سرمایه‌گذاران را 103 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تاکنون سرمایه‌گذاران موفق نشده‌اند کل این وجوه را وارد استان کنند.

وی عنوان کرد: استان کردستان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان در پایان با اشاره به اینکه در زمینه گزارشگر مالی اقدامات خوبی انجام شده است خاطرنشان کرد: جایگاه کردستان در این زمینه از رتبه 29 کشوری در سال‌جاری به رتبه هفتم ارتقا یافته که این امر نشان‌دهنده شفافیت مالی مدیران استان است.

انتهای پیام/79005/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول