اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان:

خوشه صنعتی صنعت طیور و فرش دستباف ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از ایجاد خوشه‌های صنعتی طیور و فرش دستباف در استان خبر داد.

خوشه صنعتی صنعت طیور و فرش دستباف ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بابک معروفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تشریح برنامه‌های این شرکت در استان، اظهار کرد: استان کردستان به عنوان متولی اجرای خوشه صنعت ساختمان، اکنون وارد سومین سال فعالیتش شده است.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحدهای صنعتی را وظیفه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: این شرکت بر اساس وظایف خویش در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

معروفی افزود: کل مساحت 21 شهرک صنعتی و 9 ناحیه صنعتی استان در حال حاضر 836 هزار و 81 هکتار است که نسبت به میانگین کشوری 96 صدم درصد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌برداری شده را 376 واحد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 259 واحد تولیدی و صنعتی از مجموع واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند.

معروفی اضافه کرد: در حال حاضر 260 واحد تولیدی و صنعتی دیگر در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آنها مساحت واحدهای واگذاری شده در سال‌جاری به 231 هکتار افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تعداد قراردادهای منعقد شده در این شرکت را 828 مورد خواند و افزود: 61 مورد از این تعداد در سال‌جاری انجام شده است.

معروفی در ادامه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحدهای تولیدی و صنعتی، حمایت از واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات به عنوان کمک به این واحدها را از اولویت‌های کاری شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان و خاطر نشان کرد: تاکنون از محل کمک‌های شرکت شهرک‌های صنعتی ایران 76 هزار و 884 میلیون ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شده و برای 947 نفر شغل ایجاد شده است.

وی از همکاری و تعامل بانک‌های ملی، صنعت و معدن و توسعه تعاون و صندوق مهر امام رضا(ع) در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تصریح کرد: در حوزه معاونت صنایع کوچک نیز به واحدهای صنعتی و تولیدی استان در قالب 31 دوره‌ آموزشی، 3 هزار نفر ساعت تا پایان سال 90 آموزش ارائه شده است.

معروفی اضافه کرد: همچنین برای واحدهای صنعتی استان، 8 پروژه ضمانتی معادل 45 میلیارد ریال وثیقه از محل صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه خوشه‌های صنعتی نیز 40 تور صنعتی برگزار شده که در این راستا 600 نفر از صنعتگران به منظور بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی داخل و خارج از کشور اعزام شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از ایجاد منطقه تجاری ویژه در بانه و مریوان و ایجاد شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و عراق در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این موضوع یکی از اقدامات مهم و مؤثر استان است که در قالب ماده 215 و به عنوان طرح ملی در دست اقدام است.

معروفی در پایان یادآور شد: برای ایجاد مناطق ویژه تجاری در بانه و مریوان 580 هکتار زمین و 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه پیش‌بینی شده که این میزان اعتبار از محل تملک دارایی قابل پرداخت نیست.

انتهای پیام/79005/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول