اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علما و مراجع تقلید

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام شاهچراغی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم شاهچراغی در مسجد المهدی(عج) قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام شاهچراغی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم شاهچراغی از علمای برجسته دامغان دوشنبه شب در مسجد المهدی(عج) قم و با حضور علما و مراجع تقلید برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید و اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی و نیز حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، سردار مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) و حجت‌الاسلام اکبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم حضور داشتند.

پس از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و نثار فاتحه برای شادی روح مرحوم شاهچراغی، حجت‌الاسلام حسین گنجی از اساتید حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه مقام حضرت محمد(ص) را نمی‌توان با انسان‌های عادی مقایسه کرد گفت: عالمان دینی هم نسبت به افراد عابد چنین مرتبه‌ای دارند و در مقایسه با آن‌ها افضل هستند.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی مصداق بارز عاش سعیدا و مات سعیدا بود و امروز همه به نیکی از وی یاد می‌کنند زیرا عالم تربیت شده بود و می‌توانست دیگران را نیز به خوبی تربیت کند؛ رفتار و گفتار مرحوم شاهچراغی این ویژگی را داشت و بسیاری از مردم را در مسیر حق قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم حاج آقا سید مسیح شاهچراغی از علمای برجسته شهرستان دامغان بود که در سال 1302 در روستای حسین‌آباد این شهر متولد شد.

وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در روستای محل تولد عازم حوزه علمیه دامغان شد و از محضر اساتیدی چون آیت‌الله میرزا آقا ترابی(ره) بهره برد.

زهد و تقوای مرحوم شاهچراغی زبان زد خاص و عام بود و علاوه بر علوم حوزوی در سرودن اشعار مذهبی نیز دست توانایی داشت ضمن اینکه سابقه مبارزاتی او در پیش از انقلاب نیز ستودنی است.

این عالم بزرگ پدر شهید عالی‏قدر حاج سید حسن شاهچراغی بود؛ رهبر معظم انقلاب در وصف این شهید فرموده‌اند «شهید شاهچراغی، پرچم افتخاری برای ملت ایران است».

حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم شاهچراغی پس از یک عمر تلاش خستگی ناپذیر در حوزه علوم دینی و دفاع از ولایت در 25 دی ‌ماه سال جاری و در سن 89 سالگی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول