اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه روز نخست جشنواره فیلم فجر در همدان

سیمرغ سی‌ و یکم همدانی‌ها را راضی نکرد

خبرگزاری فارس: با عدم اکران همه فیلم‌های حاضر در جشنواره و عدم اطلاع‌رسانی صحیح، تا سومین روز از اکران فیلم‌ها، سیمرغ‌‌های فجر برای همدانی‌ها راضی‌کننده نبود.

سیمرغ سی‌ و یکم همدانی‌ها را راضی نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با قرار گرفتن همدان در بین 10 استان اکران کننده فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر، از 14 بهمن ماه نمایش فیلم‌ها در این استان کلید خورد.

با توجه به اینکه در این دوره از جشنواره فجر، همدان تنها 27 فیلم به نمایش گذاشته است، بسیاری از کسانی که برای دیدن فیلم‌ها در سینماها حضور یافته بودند، از این موضوع اظهار نارضایتی داشتند زیرا فیلم‌هایی که آنها را به سمت سینما کشانده بود در همدان اکران نمی‌شد.

فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر در همدان در دو سالن مجتمع آوینی و سینما قدس اکران می‌شود که تا روز سوم از استقبال مطلوبی برخوردار نبود.

* برگزاری جشنواره در همدان ارزش‌گذاری به شهرستان‌هاست

در همین ارتباط یک شهروند که منتظر شروع سانس اکران بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس میزبانی همدان در جشنواره فیلم فجر را کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: اینکه جشنواره در همدان برگزار می‌شود، بسیار خوشحال‌‌کننده است زیرا همدان توانست در بین معدود استان‌های اکران کننده این فیلم‌ها قرار گیرد.

حامد حجتی که فیلم «او خوب سنگ می‌زند» را دیده بود، بیان داشت: این فیلم در سطح فیلم‌های جشنواره فجر نبود اما همین که در این فیلم به شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های محروم توجه شده بسیار قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه تاکنون یک فیلم دیده‌ و اکنون در انتظار سانس بعدی هستم، خاطرنشان کرد: داستان فیلم خوب پیش رفت و بازیگران محلی نیز عملکرد مطلوبی داشتند، اما در کل کار ضعیفی بود شاید هم توقع من بالا است.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان برگزاری جشنواره در همدان را ارزش ‌نهادن به سایر استان‌ها دانست و گفت: امیدواریم سال‌های آینده نیز همدان میزبان جشنواره فیلم فجر باشد.

وی یکی از علت‌های عدم استقبال همدانی‌ها از این فیلم‌ها را اطلاع‌رسانی ضعیف دانست و گفت: برای جذب مردم یک برنامه اطلاع‌رسانی نقش بسیار مهمی دارد که بنده به عنوان دانشجو از سایت‌های اینترنتی از وقوع چنین جشنواره‌ای در همدان مطلع شدم.

حجتی با بیان اینکه صدا و سیما بیشترین تأثیرگذاری و اطلاع‌رسانی را دارد، افزود: باید در برنامه‌های تلویزیونی به شهرستان‌ها نیز بها داد.

وی بیان داشت: بنده از تلویزیون مطلع شدم که جشنواره فیلم فجر جز تهران در 10 استان دیگر نیز برگزار می‌شود که با پیگیری از این رویداد فرهنگی استقبال کردم.

* اطلاع‌رسانی دیرهنگام یکی از ضعف‌های جشنواره امسال است

شهروند دیگری که به همراه خانواده به سینما مراجعه کرده بود، گفت: برگزاری جشنواره فجر در همدان بسیار خوب است چرا که می‌توانیم فیلم‌های اکران نشده را در این جشنواره تماشا کنیم.

علیرضا درویشی مروت با اشاره به وضعیت سینمای ایران خاطرنشان کرد: با حالت دودستگی که در سینمای ایران رخ داده است و اینکه یک قسمت خانه سینما چندسالی است که سینما را در دست گرفته مشکلات زیادی برای سینما ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همین که جشنواره در بین مردم مورد استقبال واقع شده خیلی خوب است چرا که می‌تواند نگاه تماشاچیان داخلی و خارجی را به سمت سینمای ایران بکشاند.

این شهروند با بیان اینکه قیمت بلیط‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت هزینه‌بر است، افزود: با کاهش قیمت بلیط می‌توان تماشاچی‌های زیادی را به سمت سینما هدایت کرد.

وی به عدم اطلاع رسانی مطلوب جشنواره اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی جشنواره بسیار دیر شروع شد که همین فرصت مناسبی را برای آشنایی تماشاگران مهیا نکرد و اگر مدت زمان طولانی اطلاع رسانی صورت می‌گرفت استقبال به گونه دیگری بود.

درویشی‌مروت با اشاره به عدم اکران همه فیلم‌ها در همدان نیز گفت: کاری که من برای آن به سینما آمدم، در جدول پخش همدان وجود نداشت اما فیلم دیگری را برای تماشا انتخاب کردم.

* ای کاش فیلم‌های خوب در همدان اکران می‌شد

مرتضی زهره‌وند یکی دیگر از جوانان سینما دوست بود که از عدم اکران همه فیلم‌های جشنواره در همدان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه همدان فیلم‌های خوب را اکران نمی‌کند که همین با کاهش استقبال مردم مواجه شده است.

وی افزود: اطلاع رسانی خوبی در زمینه برگزاری جشنواره فیلم فجر در همدان صورت نگرفت و بنده نیز از طریق دوستان از این رویداد فرهنگی مطلع شدم.

* برگزاری جشنواره فجر در همدان ارزشمند است

محمدحسین منوچهری دیگر شهروند همدانی فیلم‌های حاضر در جشنواره همدان را در حد متوسط دانست و گفت: جشنواره فیلم فجر در همدان بسیار ارزشمند است چرا که در تهران به دست آوردن بلیط کار سختی است اما در همدان اتفاق خوبی است.

وی تصریح کرد: خود من جزو کسانی هستم که همیشه دنبال چنین رویدادهای فرهنگی هستم و با برگزاری این برنامه‌ها آن‌ها را دنبال می‌کنم.

همدان با مردم فرهنگ دوست خود همواره از برگزاری رویدادهای فرهنگی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین استقبال کرده است به طوری که کارنامه درخشانی در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از خود به جای گذاشته است.

اما ای کاش متولیان فرهنگی استان به این فرهنگ و شعور مردم همدان اهمیت قائل شده و بهترین‌ها را برای همدانی‌ برگزینند.

سیده فریده حسینی فرزام

انتهای پیام/89003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول