اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیروکارزین تاکید کرد

احیای دستورات اقتصادی اسلام

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیروکارزین احیا و اجرای دستورات اقتصادی اسلام را گره‌گشای مشکلات کشور در این زمینه دانست.

احیای دستورات اقتصادی اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری عصر امروز در جلسه طرح مودت این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارکه فجر اظهار داشت: اگر مسائل و دستوراتی که اسلام بر آن تاکید کرده است در جامعه اسلامی به خوبی رعایت شود تمام مشکلات مردم برطرف می‌شود.

وی افزود: وقف یکی از سفارشات اسلام بوده که در کنار زکات، خمس و انفاق یکی از اعمال بسیار با ارزش برای اصلاح امور اقتصادی مسلمانان است و نشان از تدابیر بزرگ اسلام برای دنیا و آخرت جامعه بشری دارد.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به مشکلات اقتصادی روز  جامعه تصریح کرد: امروز مشکل اساسی جامعه در حوزه اقتصاد است که اگر دستورات اسلام در این زمینه احیا و اجرا شود گره‌های اقتصادی جامعه یکی پس از دیگری گشوده می‌شود.

اکبری انباشت ثروت و سرمایه‌ها و به کارگیری آن در موارد ناصحیح را از مشکلات اقتصادی کشور دانست و ابراز داشت: با احیای سنت حسنه وقف و سایر اعمال و هدایت ثروت‌ها در مسیر درست جامعه اصلاح می‌شود و این چیزی بوده که قرآن نیز در آیات مختلف خود بر آن تاکید داشته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه به عنوان نمادهای فرهنگ دینی، پناهگاه‌های معنوی و محل آرامش دل‌های مومنان هستند و انسان به برکت فضای معنوی حاکم بر این مکان‌ها راغب به اعمال خیر و به ویژه وقف می‌شود که ضمن داشتن پاداش اخروی برای فرد، مردم نیز از برکت آن برای همیشه برخوردار می‌شوند.

وی تلاش‌های اوقاف کشور در چند سال گذشته را بسیار گسترده دانست و بیان داشت: از مهم‌ترین اقدامات اوقاف احیای آیات نورانی قرآن است که رعایت آن برکت در مال و ثروت و اصلاح امور جامعه را به همراه دارد.

اکبری با اشاره به این که پنج امامزاده این شهرستان نیاز به نوسازی دارند گفت: طرح مودت در این شهرستان به منظور مشارکت ‌دادن مردم و فراگیر شدن عمران و آبادانی در تمام بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

امام جمعه قیروکارزین در پایان افزود: از آنجا که همواره یکی از فرصت‌ها در بقاع و اماکن متبرکه علاقه و اعتقاد قلبی و مودت آحاد مردم و شیفتگان به خاندان اهل بیت (ع) بوده و در اداره و تعمیر اماکن مقدسه تجلی پیدا کرده است می‌توان با مشارکت مردم در آینده‌ای نزدیک، عملیات نوسازی این امامزادگان را آغاز کرد.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول